شناسهٔ خبر: 26870632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان

۹۲۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در استان اصفهان

جوان آنلاين

ناجی گفت: طرح‌های مربوط به زنان سرپرست خانوار وگروه‌های همیار زنان خانوار در حوزه اشتغال با یکدیگر به همکاری می‌پردازند دراصفهان تشکیل شده که به دنبال آن اجرای طرح تأمین مالی زنان سرپرست خانوار و زنان روستایی در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس بانک کشاورزی بدون ضامن به این زنان تسهیلات می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی به طرح‌های مربوط به زنان سرپرست خانواراشاره داشت و گفت: گروه‌های همیار زنان خانوار در حوزه اشتغال که با یکدیگر به همکاری می‌پردازند و به دنبال آن اجرای طرح تأمین مالی زنان سرپرست خانوار و زنان روستایی در دستور کار قرار گرفته که بر این اساس بانک کشاورزی بدون ضامن به این زنان تسهیلات می‌دهد.

زیستی درخصوص فعالیت‌های حوزه اجتماعی بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: در این بخش بر روی دو گروه کودکان و زنان تمرکز داریم و در حوزه کودکان ارتقاء سلامت آن‌ها مورد توجه است.

وی با اشاره به فعالیت ۸۰۰ مهد کودک تحت پوشش بهزیستی استان گفت: از این تعداد ۱۵۰ مهدکودک در روستاها قرار دارد. سال گذشته  ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب تهیه غذای گرم به مهدهای کودک کمک مستقیم شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: همچنین در سال گذشته به منظور تجهیز ۲۰۰ مهدکودک و کمک هزینه برای ثبت نام کودکان در مهدهای کودک ۱۴۷ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۹۲۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در استان اصفهان هستند، افزود: خدمات نقدی و غیرنقدی و حمایتی به این زنان ارائه می‌شود و بیش از همه توجه بهزیستی بر توانمندسازی این افراد بوده است.

ناجی در خصوص طرح‌های مربوط به زنان سرپرست خانوار گفت: گروه‌های همیار زنان خانوار در حوزه اشتغال که با یکدیگر به همکاری می‌پردازند تشکیل شده که به دنبال آن اجرای طرح تأمین مالی زنان سرپرست خانوار و زنان روستایی در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس بانک کشاورزی بدون ضامن به این زنان تسهیلات می‌دهد.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات دو میلیارد تومانی از طرف بانک کشاورزی به این طرح افزود: در سراسر کشور ۶۰۰ گروه جدید به این طرح اضافه شده که تنها ۳۰۰ گروه آن مربوط به استان اصفهان بوده است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان همچنین با اشاره به وقوع ۹.۲ درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی افزود: ۴۰ درصد طلاق‌ها در استان اصفهان در پنج سال اول اتفاق می افتد که این امر باعث کاهش فرزندآوری است.

 

 

نظر شما