شناسهٔ خبر: 26870576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شهردار اصفهان:

همه ظرفيت هاي اصفهان قابل رقابت با شهرهاي جهان است

جوان آنلاين

شهردار اصفهان گفت: بايد از ظرفيت هاي اصفهان براي جذب گردشگران متنوع به خوبي استفاده شود، اضافه كرد: همه نوع زيرساخت در حوزه گردشگري بايد در اصفهان ايجاد شود چرا كه اين شهر، داراي ظرفيت هاي متعددي است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، قدرت الله نوروزي در دومين همايش استاني " نقش مهمانپذيري و هتلداري در صنعت گردشگري اصفهان" در تالار دکتر شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نقش بخش خصوصي و سرمايه گذاران را به صورت مستقيم و غيرمستقيم در آباداني، رفاه عمومي و ايجاد اشتغال و در نهايت جذب گردشگر مهم خواند و افزود: مديريت شهري اصفهان به موضوع گردشگري به عنوان منشأ تحول اقتصادي، اميد و نشاط اجتماعي اعتقاد دارد و اين مهم را از اولين و اساسي ترين محورهاي فعاليت هاي خود قرار داده است.  

قدرت الله نوروزي اذعان داشت: برای نخستین بار در ایران هفته فرهنگی یک شهر ( اصفهان) در پاریس برگزار شد، برگزاری این هفته فرهنگی با ۳۸ عنوان برنامه در زمینه‌های فرهنگی و هنری مختلف، تأثیر بسیار زیادی در معرفی شهر اصفهان در قلب اروپا داشت.

شهردار اصفهان با بيان اين كه اصفهان عضو شبکه خلاق یونسکو است، ادامه داد: در اجلاس شهرهاي خلاق جهان در شهر کراکوف لهستان موفق به معرفی ظرفیت‌های شهر اصفهان به نمايندگان شهرهاي مختلف جهان شدیم. 

وي تأكيد كرد: درصدد هستيم پل ارتباطي كه بين اصفهان و پاريس و همچنين كراكوف ايجاد شده براي معرفي و جذب گردشگر  مورد استفاده قرار گيرد تا همه ظرفيت هاي اين شهر كه در رقابت با شهرهاي جهان است، معرفي شود.

نوروزي با تاكيد بر لزوم ايجاد زيرساخت هاي گردشگري در شهر اصفهان تصريح كرد: تا زماني كه اين زيرساخت ها فراهم نشود شعار توسعه صنعت گردشگري تحقق نمي يابد و حتي بايد در زمينه زيرساخت هاي فرهنگي نيز چاره انديشي كرد تا امنيت، آسايش و آرامش گردشگران تامين گردد.

وي اضافه كرد: در صورتي كه همه شهر اصفهان به هتل تبديل شود اما ضعف هاي فرهنگي و زيرساختي رفع نشود متقاضي هتل نخواهيم داشت.

شهردار اصفهان با بيان اين مطلب كه بافت اصفهان تاريخي و فرسوده است و بايد متناسب با اين بافت اقامتگاه هاي مسافرتي ايجاد شود، اظهاركرد: با توجه به اين كه 23 درصد از 11 درصد بافت فرسوده شهر اصفهان تاريخي است بايد از اين ظرفيت براي ايجاد اقامتگاه هاي توريستي و گردشگري به خوبي استفاده شود. 

وي با بيان اين كه زيرساخت های لازم برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور در اصفهان به ویژه در زمینه ساخت هتل و تبدیل خانه‌های تاریخی به مسافرخانه یا رستوران فراهم شده است، ادامه داد: نسخه احياي بافت فرسوده در ديگر شهرها براي شهر اصفهان كارساز و مفيد نيست زيرا بافت تاريخي اصفهان بايد به جاي تعريض، ترميم شود و اين مورد را روز گذشته در نشست شهرداران و استانداران كلان شهرهاي كشور با رييس جمهور نيز اعلام كردم.

نوروزي با تاكيد بر اين كه بايد از ظرفيت هاي اصفهان براي جذب گردشگران متنوع به خوبي استفاده شود، اضافه كرد: همه نوع زيرساخت در حوزه گردشگري بايد در اصفهان ايجاد شود چرا كه اين شهر، داراي ظرفيت هاي متعددي است.

وي از آمادگي شهرداري به عنوان تسهيل گر در زمينه ايجاد زيرساخت هاي گردشگري سخن به ميان آورد و گفت: مديريت شهري اصفهان براي هر شخصي كه قصد ساخت هتل دارد پروانه ساخت، امکانات و تسهیلات هتل‌سازی به صورت رایگان و مطابق كميسيون ماده 5 و اصول شهرسازي صادر مي كند. شهرداری با همه توان آمادگی ارایه تسهیلات برای ایجاد هتل را دارد و هرکسی که در این راستا فعالیت کند را حمایت خواهد كرد.

شهردار اصفهان با اشاره به اجراي طرح هاي گردشگري در محور چهارباغ تصریح کرد: بر اساس طرح هاي در نظر گرفته شده، چهارباغ عباسی به گذر فرهنگی تبدیل مي شود که جمعیت زیادی در طول روز در آن در تردد مي كنند.

وي گفت: در دنیا برای دیدن بناهایی مانند چهلستون باید ساعت ها در صف بایستید و در دنيا ترافيك در مكان هاي تاريخي است نه در خيابان ها؛ اميدواريم اصفهان نيز روزي به اين سمت برود.

نوروزي آثار تاريخي اصفهان از جمله چهارباغ و ميدان نقش جهان را به چاه هاي نفت تشبيه و بيان كرد: لازم است قدرت استحصال از اين چاه ها را داشته باشيم.

وی تصريح كرد: پس از تبدیل چهارباغ به گذر فرهنگی از ميدان امام حسين (ع) تا میدان نقش جهان به پیاده راه تبدیل مي شود تا به جای شنیدن صدای بوق ماشین ها، صدای کالسکه و سُم اسبان شنيده شود و این میدان پر از گردشگراني از ملیت های گوناگون باشد.

شهردار اصفهان تاكيد كرد: طرح هاي گذر فرهنگي بايد با همراهی و مشاركت مردم انجام شود در غیر این‌ صورت مانند طرح  میدان امام علی(ع) و بدون در نظر گرفتن زيرساخت هاي مردمي شكست خواهد خورد.

وي با بيان اين كه پیاده راه شدن چهارباغ عباسی تا قبل از برگزاري جشنواره فیلم کودک در شهریورماه انجام مي شود، اضافه كرد: به طور حتم با همكاري مردم و مشاركت كسبه، طرح تبديل چهارباغ به گذر فرهنگي موفق خواهد بود. چرا كه مشاركت مردمي، انسجام،آباداني و توسعه شهر را به همراه دارد.

نورزوي افزود: در همه عرصه ها اگر به صورت گروهی و برای پیشرفت شهر فعالیت کنیم حتما موفق خواهیم شد و نبايد فقط به فكر منافع شخصي باشيم.

وي شهر اصفهان را نيازمند پياده راه هاي عريض و نه خيابان هاي طولاني دانست و گفت: با پیشرفت شهر باید پیاده روها را عریض کنیم همانگونه كه شهرهای پیشرفته پیاده روهای عریض را جايگزين خیابان های عریض كرده اند.

شهردار اصفهان شهرداری‌ را تسهیل‌گر براي آباداني و توسعه شهر معرفي و بيان كرد: سرمايه گذاران و بخش خصوصي مي توانند در زمينه گردشگري گام هاي موثري بردارند و شهرداري از هيچ كمكي در اين زمينه دريغ نمي كند.

 

نظر شما