شناسهٔ خبر: 26870391 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایران نایب قهرمان کاراته دانشجویان جهان شد/ کومیته تیمی نقره گرفت

R1435/P1435/S3,30/CT12

در پایان مسابقات کاراته قهرمانی دانشجویان جهان ۲۰۱۸ ژاپن، کاروان ایران با کسب یک طلا، ۴نقره و ۵ برنز نایب قهرمان شد و کومیته تیمی مردان نیز به مدال نقره رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آخرین روز یازدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی دانشجویان جهان از صبح امروز (یکشنبه) 31 تیر 1397 به میزبانی شهر "کوبه" در ژاپن پیگیری شد و با برگزاری مسابقات فینال و رده بندی بخش کومیته تیمی، به پایان رسید. در این مسابقات تیم ملی ایران در مجموعه همه‌ی بخش‌های دختران و پسران با کسب یک مدال طلا، 4 نقره و 5 برنز بر سکوی نایب قهرمانی جهان قرار گرفت.

ژاپن با 10 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت و تیم فرانسه نیز با کسب یک مدال طلا، 2 نقره و 5 برنز در جایگاه سوم جهان قرار گرفت.

تیم کومیته مردان ایران با ترکیب صالح اباذری، مهدی قراری‌زاده، یونس نوروزی، مهدی خدابخشی، مهدی رحیمی‌نژاد، میلاد بهمنی و محمدمهدی قاهری در نخستین گام با حساب 3 بر صفر تیم فرانسه را شکست داد و در مبارزه دوم رو در روی تیم مالزی قرار گرفت که توانست 2 بر صفر از سد این تیم گذشته و راهی مرحله نیمه‌نهایی شود. تیم ایران در مبارزه نیمه نهایی خود نیز موفق شد با نتیجه 3 بر صفر تیم لهستان را از پیش رو برداشته و راهی فینال شود. و به فینال راه یابد. تیم کومیته ایران در فینال این بخش به مصاف تیم ژاپن رفت که با قبول شکست 3 بر یک نایب قهرمان مسابقات شد.

همچنین تیم کومیته تیم زنان با ترکیب آویشن باقری، نفیسه گلشنی، بهنوش نجفی و شبنم واحدی مقابل تیم ایتالیا با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و با شکست ایتالیا مقابل فرانسه تیم دختران کشورمان از دور رقابتها کنار رفتند.

اما تیم کاتای پسران با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون که پیش از این مقابل تیم ژاپن شکست خورده و راهی دیدار رده‌بندی شده بود، برای کسب مدال برنز رو در روی تیم سریلانکا قرار گرفت که توانست 5 بر صفر این تیم را شکست داده و در جایگاه سوم جهان قرار بگیرد.

ابوالفضل شهرجردی نیز در بخش کاتای انفرادی که پیش از این با شکست دادن رقبایی از چین، مجارستان، اسپانیا و ایتالیا راهی مسابقه فینال شده بود، در فینال با نتیجه 5 بر صفر نتیجه را به "یوهی هوریبا" از ژاپن واگذار کرده و به مدال نقره رسید.

انتهای پیام/

نظر شما