شناسهٔ خبر: 26870335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش مصرف مواد مخدرصنعتی بعلت گرانی

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان گفت:گرانی مواد مخدر صنعتی میزان مصرف راکاهش داده است.

صاحب‌خبر -

کاهش مصرف مواد مخدرصنعتی بعلت  گرانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی اصغر ناظری پور در نشست اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان افزود: نوسان در قیمت مواد افیونی به ویژه افزایش مخدر صنعتی شیشه میزان مصرف این مواد را کاهش داده است.

وی  با اشاره به اینکه تریاک و حشیش بیشترین میزان کشفیات را به خود اختصاص داده  است ادامه داد: مواد مخدرصنعتی شیشه در رتبه های بعدی قرار گرفته است.
ناظری پور اظهار داشت: افزایش قیمت قرص های ترامادول احتمال قاچاق و خارج کردن این مواد از کشور را افزایش داده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان خاطر نشان کرد:  بسیاری از گزارش های ارائه شده در زمینه خرید و فروش مواد مخدر در پارک ها و باغ ها صحیح نیستند.

ناظری پور با بیان اینکه  چندی پیش گزارشی مبنی بر خرید و فروش موادمخدر در پارک واقع در بلوار آیت الله کاشانی اطلاع داده شد گفت:  پس از بررسی نادرست بودن صحت این گزارش تایید شد.

این مسئول بیان کرد:  همچنین عده ای تا چند جوان را هنگام عزیمت به باغ می بینند با تصور خرید و فروش یا استعمال مواد دخانی ، موضوع را گزارش می دهند که در چند مورد صحت این گزارش ها رد شده است.

وی افزود:  جلوگیری از مزاحمت معتادان در اماکن عمومی برای دیگر افراد را با جدیت پیگیری کرده و گزارش های ارسالی در این باره نیز با قوت رسیدگی می شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته تاکنون موردی از کشت خشخاش و شاهدانه در این شهرستان وجود نداشته است.

ناظری پور افزود: همدان در زمینه برخورد با معضل اعتیاد، طبق آمارها وضعیت خوب و رو به بهبودی دارد که این عملکرد مثبت نتیجه عملکرد خوب دستگاه ها، مشارکت مردم و همکاری سمن ها است.

وی با بیان اینکه  این استان در سالهای 86 تا 89 وضعیت مناسبی در زمینه اعتیاد نداشت و در این باره و دستگیری ها همواره جزو سه رتبه نخست بود  ادامه داد: هم اکنون  میزان شیوع اعتیاد در این شهرستان از رتبه های میانی هم پایین تراست.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدانیکی از دغدغه اصلی ستاد مبارزه با موادمخدررا مراقبت بعد از خروج بهبود یافتگان  اعلام کرد واظهار داشت: در این زمینه سیاستگذاری های خوبی برای حمایت از این قشرانجام شده است.

وی یادآورشد: 60 مورد از اماکن مخروبه که احتمال می رفت معتادان آن را پاتوق خود تبدیل کنند سال گذشته تعیین تکلیف شدند.

وی ازمسئولان اداره کل ورزش و جوانان نیز خواست تا نظارت بیشتری بر اماکن ورزشی داشته باشند تا علاوه بر پیشگیری از توزیع اینگونه مواد در باشگاه ها از بروز دیگر آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی شهرستان همدان هم در این جلسه گفت: همدان  دارای 9 کلانتری و سه پاسگاه است که در زمینه کشفیات موادمخدر و دستگیری معتادان فعالیت می کنند.

سرهنگ جواد کریمی افزود: هشت تیم از عوامل کلانتری در چهارماهه نخست امسال در طرح پاکسازی مناطق آلوده همدان  فعالیت کردند.

وی اظهارداشت: در 4 ماهه نخست امسال  37 طرح پاکسازی نقاط آلوده انجام شده است که در این راستا 31 کیلوگرم مواد افیونی کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی شهرستان همدان با بیان اینکه میزان کشفیات موادمخدر توسط کلانتری ها 48 درصد افزایش یافت گفت: 648 نفردر چهارماهه سال جاری در رابطه با مواد مخدر دستگیر شدند که هفت درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

سرهنگ کریمی ادامه داد: 192 خرده فروش موادمخدر در4ماهه امسال دستگیر شدند که 76 درصد افزایش دستگیری را نشان می دهد.

انتهای پیام/ج

گرانی مواد مخدرصنعتی مصرف آن را کاهش داده است

نظر شما