شناسهٔ خبر: 26870224 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استیلی: باشگاهها به قوانین فوتبال احترام بگذارند

تهران - ایرنا - «حمید استیلی» مربی تیم فوتبال امید ایران گفت: طبق مصوبه فدراسیون فوتبال باشگاه ها باید بازیکنان خود را در اختیار تیم امید قرار دهند و به قوانین احترام بگذارند که متاسفانه فعلا این احترام به قانون وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا استیلی امروز یکشنبه در حاشیه تمرین تیم فوتبال امید در جمع خبرنگاران افزود: 30 بازیکن را به تیم امید دعوت کردیم که به دلیل حضور رضا شکاری و امید نورافکن در لیگ های خارج از کشور و مصدومیت «سینا زامهران» باید 27 نفر به اردو می‌آمدند که الان فقط 17 نفر حضور دارند. زیرا تیم های تراکتورسازی، سایپا، نساجی، ذوب‌آهن و... به تیم امید بازیکن ندادند.
اردوی تیم امید با حضور 17 بازیکن در کمپ تیم های ملی در حال برگزاری است.
وی گفت: پرسپولیس با وجود اینکه از پنجره نقل و انتقالات محروم است، سه بازیکن خود را در اختیار تیم امید قرار داد و قرار است مهدی قائدی از تیم استقلال هم به زودی به تیم امید اضافه شود. البته هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب کرده بود که باید باشگاه‌ها دو بازیکن در اختیار تیم امید قرار دهند که متاسفانه همکاری نکردند.
مربی تیم امید ایران افزود: بازیکن در این باره مقصر نیست، بلکه باید باشگاه ها به قوانین احترام بگذارند در غیر این صورت کمیته انضباطی در مورد این مسئله تصمیم‌گیری می‌کند. همیشه می‌گوییم تیم امید بچه سرراهی است.
وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین گفت: شاید در هیچ جای دنیا مشاهده نکنید که بازی سوپرجام مشخص شود، اما باشگاه‌ها بگویند ما بازی نمی‌کنیم. این در حالی است که همیشه می خواهیم با مصلحت‌اندیشی و کدخدامنشی مسائل را حل کنیم ولی باید دست به دست هم داده و مشکلات را بر طرف کنیم.
استیلی گفت: امروز آخرین اردوی ما در ایران قبل از شروع بازی‌های آسیایی به پایان می رسد و فردا - دوشنبه - عازم عراق می‌شویم تا روزهای 3 و 6 مرداد 2 بازی دوستانه برگزار کنیم. 7 مرداد هم به ایران بازمی‌گردیم و بازیکنان 4 روز در اختیار باشگاه‌های خود قرار می‌گیرند. سپس 13 مرداد راهی چین می‌شویم تا پس از انجام یک بازی دوستانه به جاکاراتا محل بازی های آسیایی 2018 برویم. البته از طریق محمود عبداللهی - روابط عمومی کمیته المپیک - متوجه شدیم، قرعه‌کشی بازی‌های آسیایی تغییر کرده است و نام امارات و فلسطین اضافه شده و قرار است فردا قرعه‌کشی جدید انجام شود.
مدیر تیم فوتبال امید درباره خروج بازیکنان از کشور گفت: علی رضا آتا (بازیکن مس کرمان) امروز به ما مدرک داده و احمدرضا احمدوند هم سرباز است که باید دید چه پیش می‌آید.
استیلی در خصوص نتیجه گیری تیم امید اظهار داشت: 40 سال است که این مشکلات وجود دارد و در صورت عدم نتیجه گیری فقط فوتبال ایران ضرر می‌کند. این در حالی است که برای نخستین بار با بازیکنان زیر 21 سال به بازی‌های آسیای می رویم که همه این نفرات می‌توانند در المپیک هم بازی کنند.
مدیر تیم فوتبال امید در مورد اینکه آیا حسرت 44 ساله نرسیدن به المپیک به پایان می‌رسد، گفت: این اتفاق نیاز به کار تیمی و گروهی دارد و باید از همه پتانسیل‌ها استفاده کرد و از بازیکنان شهرستانی که دیده نشده‌اند هم بهره ببریم تا همراه با اندیشه های «زلاتکوکرانچار» که تا پایان المپیک 2020 قرارداد دارد، موفق شویم.
ورزشی**9029**1584

نظر شما