شناسهٔ خبر: 26869908 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

190طرح اشتغال روستایی فاقد توجیه اقتصادی شناخته شد

به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: 86 مورد از این طرح ها مربوط به میراث فرهنگی،

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: 86 مورد از این طرح ها مربوط به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مابقی نیز درحوزه صنعت و کشاورزی بوده است.
وی تصریح کرد: البته یکی دیگر از دلایل اساسی در بازگشت این طرح ها و فاقد اهلیت بودن آنها توسط بانک ها به دلیل پیگیری نکردن سرمایه گذار و متقاضیان بوده که فرمانداران و بخشداران نیز این مهم را به طور جد در دستور کار و بررسی قرار دهند.
برخی فرمانداران و مدیران کل دستگاه های مربوطه در همین راستا سخت گیری های بی مورد توسط بانک ها به ویژه تامین وثیقه را دلیل اصلی در این زمینه دانستند که از نظر معاون استاندار این اظهارات غیرقابل توجیه و پذیرش است.
گوهرگانی تصریح کرد: کل طرح های معرفی شده به بانک های استان از محل تسهیلات اشتغال روستایی در استان 943 مورد است.
وی با بیان اینکه تاکنون افزون بر 292میلیارد ریال از این میزان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است، گفت: شهرستان گچساران با 43 درصد بیشترین و چرام نیز کمترین میزان پرداختی تسهیلات را داشته اند.
گوهرگانی یادآور شد: عملکرد و کارکرد برخی شهرستان ها از جمله شهرستان های باشت، دنا، چرام، بهمئی و لنده در جذب میزان تسهیلات اشتغال روستایی ضعیف بوده که باید در اسرع وقت نسبت به شتاب بخشی در زمینه معرفی سرمایه گذار و پرداخت به موقع تسهیلات اقدام شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: کل میزان تسهیلات اشتغال روستایی مصوب برای این استان سه هزار و 100 میلیارد ریال است.
پروانه نیک مرام اظهار داشت: حدود 30درصد از این میزان به صورت متمرکز در اختیار دولت و سازمان برنامه وبودجه است که با توجه به میزان عملکرد و جذب 70درصد ،30 درصد باقی مانده به استان تخصیص می یابد.
وی با بیان اینکه 15مرداد آخرین مهلت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی اعلام شده است، گفت: شهرستان هایی که نتوانند میزان مبلغ تخصیصی خود را جذب کنند تسهیلات آنها به سایر شهرستان های با درصد جذب بیشتر تعلق می گیرد.
مدیر کمیته نظارت بر طرح های اشتغال روستایی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: با توجه به بررسی ها و نظارت های میدانی نسبت به اجرایی شدن طرح ها بخش عمده ای از آنها به انحراف رفته است.
محمود راستین افزود: از مجموع 33 طرح مورد نظارت در شهرستان های بویراحمد و دنا تنها 6 طرح به مرحله اجرا درآمده بود که ضرورت نظارت و دقت بیش از پیش دستگاه های مربوطه در معرفی سرمایه گذاران را می طلبد.
وی ادامه داد: با توجه به بررسی های انجام شده میزان انحراف بیشتر در طرح های کوچک بوده که بهتر است جهت گیری معرفی و پرداخت تسهیلات بیش از پیش به سمت طرح های کلان کشیده شود.
3016/1662
انتهای پیام

نظر شما