شناسهٔ خبر: 26869884 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

کمبود ۶۰۰ هزار معلم در مدارس

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال ۲۴ هزار دانشجو معلم از بین رتبه‌های برتر کنکور سراسری توسط دانشگاه فرهنگیان پذیرفته خواهد شد که نسبت به سال گذشته این میزان سه برابر افزایش دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، علی باقر طاهری‌نیا عصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به کیفیت بالای دانشگاه فرهنگیان، مطلوب‌ترین حالت، به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مدارس است.
 
وی افزود: هم‌اکنون در مدارس کشور ۱۰۰ هزار معلم و در افق بلندمدت ۶۰۰ هزار معلم کمبود داریم که این موضوع وظیفه دانشگاه فرهنگیان را در راستای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش سنگین‌تر می‌کند.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: امسال ۲۴ هزار دانشجو معلم از بین رتبه‌های برتر کنکور سراسری پذیرفته می‌شوند که این رقم نسبت به سال گذشته سه برابر شده است و در حال حاضر در این دانشگاه ۵۰۰ دانشجو معلم دارای رتبه‌های تک رقمی و دورقمی کنکور مشغول به تحصیل هستند.
 
طاهری‌نیا در رابطه با راه‌های دیگر تامین نیروی انسانی مورد نیاز در آموزش و پرورش نیز گفت: به غیر از ۲۴ هزار نفر که از طریق کنکور سراسری جذب می‌شوند، برای امسال ۱۷ هزار نیرو نیز از طریق آزمون استخدامی، جذب آموزش و پرورش خواهند شد.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار داشت: دانشجو معلمان، از بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان به استخدام آموزش و پرورش در آمده و از مزایای آن شامل، بیمه، معافیت و ... بهره مند می‌شوند.
 
وی افزود: استعداد‌های درخشان دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور می‌توانند در دانشگاه‌های برتر کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

برچسب‌ها:

نظر شما