شناسهٔ خبر: 26869655 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

خجسته:

مدیریت ناکارآمد تیم اقتصادی دولت سکه را وارد کانال 3 میلیون تومان کرد

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفافیت در مجلس می گوید تیم اقتصادی دولت با مدیریت ناکارآمد کاری کرده است که قیمت سکه وارد کانال 3 میلیون تومان شود.

صاحب‌خبر -

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عبور سکه از 3 میلیون تومان، اظهار داشت: علت افزایش قیمت سکه تیم اقتصادی دولت است،تیم اقتصادی دولت هیچ حرکت ملموسی در جهت کنترل بازار انجام نمی دهد بازار را رها کرده  و تماشا می کنند.

تیم اقتصادی دولت قدم مثبتی در جهت کنترل بازار بر نمی دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بر دوش مردم فشاراقتصادی وجود دارد ، ادامه داد: تیم اقتصادی دولت قدم مثبتی در جهت کنترل بازار بر نمی دارد، از بیرون کشور قیمت سکه را بالا نمی برند، این اتفاق در داخل کشور  پیش می آید، دولتی ها بازار را رها کرده و مدیریت نمی کنند، مدیریت بازار در دست تیم اقتصادی دولت است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس دهم شورای اسلامی، با تاکید براینکه شرایط برای مردم قابل تحمل نیست، گفت: دولت باید کارآمدی خود را ملموس نشان دهد، رها شدگی بازار نمایانگر ناکارآمدی دولت است، مقام معظم رهبری تاکید داشتند که کارآمدی را به چشم مردم نشان دهند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ناکارآمدی دولتی ها را می بینم، از رئیس جمهور می خواهیم تیم اقتصادی را فعال کند، اینکه می گویند شبانه روز در حال فعالیت هستند باید خروجی آن مشخص شود تا کنون نتیجه ای ملاحظه نشده است و منتظر این کارآمدی هستیم.

بازار ثانویه سناریو برای بازی دادن مردم است

خجسته در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تاثیر بازار ثانویه بر مدیریت بازار بیان داشت: بازار ثانویه مقطع کوتاهی اثرگذار بود، البته به نظر می رسد این بازار سناریویی برای بازی دادن مردم بود، دولت باید بازار را کنترل و چارچوبی مشخص کند.

این نماینده مجلس، گفت: تا زمانی که خودی ها مدیریت بازار را در دست دارند، ثبت سفارش انجام می دهند، بازار سکه را مدیریت می کنند و در بازار ثبت سفارش اثرگذاری دارند، هیچ اقدامی اثر مثبت ندارد.

دست آقازاده ها را از ثبت سفارش قطع کنید

وی با تاکید براینکه باید دست خودی ها را از بازار قطع کرد، ادامه داد: باید آقازاده ها را از مدیریت کنار گذاشت، دست برخی مسئولان  در ثبت سفارش غیرقانونی 34 هزار خودرو کاملا ملموس رو شد و باید دست این افراد قطع شود، چرا با این افراد برخورد نمی کنند؟ آیا نمی دانند کدام معاون وزیر در این زمینه دست داشته است؟ دستگاه قضا می داند دست چه کسی در کار است، برای مردم جای سوال است که چرا هیچ اقدامی در این زمینه صورت نمی گیرد.

مشکل ارزی نداریم مشکل از مدیریت ناکارآمد است

خجسته بیان داشت: در شرایطی که در ثبت سفارش ارز  منابع بسیاری  حیف و میل شد ارز مسافرتی را محدود می کنند و به حجاج تنها 200 دلار اختصاص می دهند، انتظار می رود که جلوی غارت ها را بگیرند نه اینکه موضوع معقول را ملغی کنند.

رئیس فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی و شفافیت در مجلس، اظهار داشت: ما مشکل ارز نداریم بلکه مشکل از مدیریت و ناکارآمدی مسئولان است./

پایان پیام

نظر شما