شناسهٔ خبر: 26869529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

باتوجه به مشکلات اقتصادی مایل بودم از سوال خود انصراف دهم/ وزارت اطلاعات اجازه ندهد امنیت از طریق جریان‌های نفوذ ضربه بخورد

صاحب‌خبر -

نماینده مردم مشهد و کلات گفت: از وزارت اطلاعات انتظار داریم که امنیت کشور را حفظ کرده تا در مقابل نفوذ ضربه نخورد.

باتوجه به مشکلات اقتصادی مایل بودم از سوال خود انصراف دهم/ وزارت اطلاعات اجازه ندهد امنیت از طریق جریان‌های نفوذ ضربه بخوردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در صحن علنی امروز (یکشنبه 31 تیر) در تشریح سوال خود از وزیر اطلاعات درباره عدم برخورد جدی این وزارتخانه با ادمین کانالهای تلگرامی دستگیر شده، گفت: بنده می‌خواستم تا با توجه به شرایط امروز کشور این سوال به تعویق بیافتد.

بیشتر بخوانید: کریمی قدوسی از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شد

وی ادامه داد: بر این اساس با آقای مطهری صحبت کردم که نامه‌ای نوشته و فعلا از طرح سوال از وزیر اطلاعات انصراف دهیم تا مجلس بتواند به رفع مشکلات اقتصادی بپردازد، اما آقای مطهری گفتند که هر مشکلی جای خود دارد و باید حل شود.

نماینده مردم مشهد و کلات بیان کرد: بنده با آقای حضرتی هم صحبت کردم که برای پرسش سوال از وزیر اطلاعات انصراف دهند که وی نیز پاسخ به این درخواست را منوط به اظهارات آقای مطهری کردند.

کریمی قدوسی تاکید کرد: چرا بنده اصرار داشتم که سوال مطرح نشود؟ ما نمایندگان 15 روز در حوزه انتخابیه حضور داشتیم و مشکلات اقشار مختلف را دیدیم آنها انتظار دارند تا مجلس به این مسائل ورود کند.

نماینده مردم مشهد و کلات بیان کرد: یادمان است که یک ماه قبل در مقابل مجلس چه تجمعی شد، روی دست نوشته‌های مردم رفع حصر، دستگیری چند ادمین و چند رسانه وجود نداشت، بلکه همه مردم رفع گرفتاری و مشکلات را می‌خواستند.

وی گفت: اما چرا اصرار داریم که در توئیت‌های خود از رفع حصر صحبت کنیم؟ ذخایر طلا از کشور خارج شده و از قیمت طلا بالا رفته و پایین نمی‌آید.

کریمی قدوسی بیان کرد: بحث تغییر کابینه اکنون وجود دارد و ما باید به رئیس جمهور کمک کنیم تا تیم جهادی بر روی کار بیاورد، بحث استیضاح رئیس جمهور نباید باشد و نباید بگوییم روحانی فاشیست است یا حتی بحث رفتن زنان به استادیوم هم مطرح نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: انتظار از وزارت اطلاعات یک انتظار امنیتی است تا امنیت کشور را از طریق سرویس‌ها حفظ کرده تا در مقابل نفوذ ضربه نخورد.

وی بیان کرد: تا یک رخنه امنیتی به وجود می‌آید همه نگاه‌ها متوجه وزارت اطلاعات می‌شود و سوال می‌کنند چرا این اتفاق افتاده و دشمن هم مدام تلاش کرده تا چتر امنیتی را از سر مردم جمع کند.

کریمی قدوسی تاکید کرد: یادمان نمی‌رود که هدف قتل‌های زنجیره‌ای، حمله به نیروهای انتظامی، حمله به سپاه توسط دشمن تنها جمع‌کردن چتر امنیتی بود.

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: در یک دوره‌ای در زمان وزارت آقای یونسی منافقان به خمپاره‌ زنی در اتوبان همت دست می‌زدند و وزارت اطلاعات را مورد هدف قرار می‌دادند، اما سربازان اکنون همان سرباز‌ها هستند، تنها وزیر تغییر کرده است.

وی گفت: فضای مجازی فضای خطرناکی است و رصد تلگرام در همین اواخر نشان از یک کودتا علیه جمهوری اسلامی می‌داد، حتی غربی‌ها هم برای امنیت خود فضای مجازی را رصد می‌کنند و این طور رها نمی‌کنند، بعد چند ادمین تلگرامی دستگیر می‌شوند و اینطور به قوه قضاییه و سپاه پاسداران هجمه وارد می‌شود.

کریمی قدوسی با بیان اینکه عده‌ای این موضوع را مطرح می‌کنند که سازمان اطلاعات سپاه شفاف‌سازی نمی کند، تصریح کرد: در بخشی از برنامه ششم توسعه موضوعی مبنی بر شفاف سازی در حوزه اطلاعاتی و پاسخگو بودن اطلاعات سپاه به نمایندگان را گنجانده بودند که متأسفانه حذف شد و اکنون ادعا می‌شود که چرا اطلاعات سپاه شفاف سازی نمی‌کند؛ کاش این ماده حذف نمی‌شد تا آقای طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه نظرات خود را درباره ادمین کانال‌های تلگرامی به اطلاع نمایندگان می‌رساند.

نماینده مشهد و کلات اظهار کرد: ورود سازمان اطلاعات سپاه به حوزه مقابله با جاسوسی و دوتابعیتی‌ها و همکاری این سازمان با وزارت اطلاعات در شرح وظایف این سازمان گنجانده شده و ورود این سازمان به حوزه مظنونان به جاسوسی کاملا تعریف شده است.

وی افزود: شایعه‌پراکنی، سیاه‌نمایی، حمایت بی‌پروا از سران فتنه، ایجاد ناآرامی‌های خیابانی، تشویش اذهان عمومی، انعکاس اخبار کذب در خصوص بازداشت‌ها و زندانیان، انتشار مطالب ضددین از عناوین مجرمانه برخی از گروه‌های تلگرامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پس از دستگیری ادمین‌های تلگرامی رئیس جمهور با وزیر اطلاعات تماس می‌گیرد، ادامه داد: وزیر اطلاعات در پاسخ به رئیس جمهور اظهار می‌کند هیچ عنوان مجرمانه‌ای متوجه مدیران این کانال‌های تلگرامی نیست که این اظهارنظر غیرمسئولانه و اشتباه بوده است. همیشه اختلاف نظرها بین نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در شورای ویژه محرمانه حل می‌شد در حالی که رئیس جمهور در نشست خبری دو قطبی شدید بین قوه قضائیه و مجریه به وجود آورد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه وزیر اطلاعات تلاش زیادی برای آزادی ادمین های کانال‌های تلگرامی انجام داد، دستگیری این ادمین‌ها بر اساس نظر قوه قضائیه بوده است لذا چرا وزارت اطلاعات باید اعتبار خود را مصرف خرج چند ادمین کند.

نماینده مردم مشهد و کلات  خاطر نشان کرد: زمانی که بحث FATF مطرح شد پیامک‌هایی از سوی برخی به نمایندگان زده شد مبنی بر اینکه نباید این لایحه در مجلس تصویب شود که با افرادی که این پیامک‌ها را ارسال کرده بودند برخورد شد در حالی که از افراد منحرف و کودتاچی حمایت می شود.

انتهای پیام/

نظر شما