شناسهٔ خبر: 26868440 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

در گوگل "احمق" را جستجو کنید ترامپ را ببینید

صاحب‌خبر -
به‌ گزارش جهان نيوز، این موضوع اصلاً عادی نیست. درواقع به‌دنبال سیاست‌هایی که ترامپ تاکنون در زمینه مهاجران، مسلمانان، دیوار مکزیک، جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان و... درپیش گرفته، گروهی از مخالفان به مبارزه فناورانه با وی پرداخته‌اند. این گروه با دستکاری الگوریتم رنکینگ موتور جست و جوی گوگل و برقرار کردن ارتباط لینک عکس‌ها با واژه «احمق»، باعث شده‌اند که با سرچ این واژه، عکس‌های ترامپ ظاهر شود.

این موضوع با سفر ترامپ به لندن و اعتراض شدید مخالفان وی وارد فاز تازه‌ای شد. این گروه با سرودی به نام «امریکایی احمق» در «روز سبز» که مصادف با ورود ترامپ به این کشور شد، از وی استقبال کردند و کاربران شبکه اجتماعی ردیت(Reddit) با تمرکز بر پست‌های مربوط به ترامپ، بر الگوریتم‌های موتور جست و جوی گوگل تأثیر گذاشتند تا با جست و جوی واژه «احمق»، عکس‌های بیشتری از ترامپ نمایش داده شود.

البته این نخستین بار نیست که دستکاری‌های کاربران بر عملکرد گوگل تأثیر گذاشته است. در سال 2004 هم این موضوع برای یک جنبش ضد یهود انجام شد و در سال 2009 نیز میشل اوباما که در آن زمان بانوی اول امریکا بود مورد تمسخر قرار گرفت و با جست و جوی نام وی عکس‌هایی کاریکاتورگونه نمایش داده شد.

منبع: ایران

نظر شما