شناسهٔ خبر: 26867835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار مرکزی:

احزاب نوک پیکان انسجام ملی هستند

نمایندگی مرکزی

استاندار مرکزی فعالیت احزاب را نوک پیکان انسجام و وحدت ملی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سید علی آقازاده در آیین افتتاح خانه احزاب استان مرکزی که با حضور نایب رییس خانه احزاب ایران برگزار شد، با اشاره به محقق شدن وعده تاسیس خانه احزاب استان مرکزی در روز معارفه‌اش اظهار کرد: با توجه به شخصیت های برجسته استان مرکزی خاصه شخصیت های سیاسی تحقق این وعده گامی بسیار مثبت و رو به جلوست.

وی با اشاره به شرایط سیاسی، اقتصادی و امنیتی فعلی کشور که چیزی جز وحدت و همفکری را نمی طلبد، گفت: مردم در هر زمانی که کشور نیازمند وحدت بوده بدون هیچ شائبه و منت برای دفاع از کیان انقلاب و نظام با همه توان به صحنه آمدند و این امر ده ‌ ها بار تکرار شده است.

آقازاده با بیان اینکه اقتدار درونی و بیرونی امروز جمهوری اسلامی حاصل انسجام و تحکیم همه گروه‌ها و یکصدایی در جهت تحقق اهداف انقلاب است، افزود: نوک پیکان انسجام در کشور فعالیت احزاب و تحزب است که امروز نمادی از این انسجام در استان مرکزی در شرف رخداد است.

وی تصریح کرد: خانه احزاب در دولت اصلاحات شکل گرفت، اما به هر حال عمر چندانی نداشت و لازم است که امروز با شکل گیری مجدد این خانه همه برای موفقیت آن تلاش کنند و خانه احزاب استان مرکزی نیز در زمره خانه‌های فعال در مجموعه نمایندگی‌های خانه احزاب در کشور قرار گیرد و سرآمد فعالیت‌های مثبت و سازنده و ارائه‌کننده همه خدمات به تمامی اقشار سیاسی باشد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه فعالیت سیاسی در استان مرکزی طی سنوات اخیر خاصه در سال گذشته قابل قبول بوده است، عنوان کرد: خوشبختانه هم‌زیستی و وحدت موجود در بین اقشار مختلف سیاسی در استان و سعه صدر و تحمل مخالف به عنوان یکی از مولفه‌های فهم سیاسی احزاب قابل مشاهده است، احزاب هر کدام برای هدف و مسیری خاص شکل گرفته‌اند، اما با وجود اختلاف‌نظرها در نهایت فهم سیاسی با یکدیگر در تعامل هستند.

وی افزود: تعامل احزاب الفبای دموکراسی، مردم سالاری و حکومت مردم بر مردم را به منصفه ظهور رسانده است و این رویکرد اوج اقتدار نظام مردم‌سالار را نیز به نمایش گذاشته است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه فعالیت احزاب در کشور اکثرا منوط به دوران انتخابات است که این امر نشان از ضعف نظام حزبی در کشور دارد، اظهار کرد: فعالیت احزاب در زمان انتخابات به اوج خود می‌رسد، اما باید پس از انتخابات نیز این فعالیت‌ها با انجام آموزش‌های حزبی و جذب نیرو ادامه یافته و به بسط و گسترش اهداف احزاب بینجامد و شبکه احزاب همه اقشار جامعه را در برگیرد که در این شرایط دموکراسی و مردم سالاری دینی به عینه محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه حزب فعال در قالب چارچوب قانون و دارای شناسنامه باید مورد حمایت مردم و دولت‌ها قرار گیرد که خوشبختانه در دوره دولت تدبیر و امید شاهد بهار احزاب در کشور هستیم، افزود: طی 5 سال اخیر شاهد بیان نقدها و پیشنهادات مختلف از سوی احزاب و فعالان سیاسی در کشور هستیم و امروز فعالترین دوران خانه احزاب را پشت سر می‌گذاریم. در استان مرکزی نیز اقشار مختلف در نهایت آزادی حرف خود را بیان می‌کنند و این امر حاکی از وجود فضایی همسو با قانون در کشور است چراکه افراد در چارچوب قانون نقد خود را بیان می‌کنند.

آقازاده عنوان کرد: باید شبکه احزاب با حضور اکثریت مردم در کشور شکل گیرد که قطعا این شرایط باعث می‌شود که پس از انتخابات پشیمانی بروز نکند و خسارت اقتصادی و سیاسی نیز به کشور وارد نشود و قطعا این امر منوط به استقرار احزاب قدرتمند است و سرآغاز حکومت مردم‌سالاری مدنی را نوید می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما