شناسهٔ خبر: 26867697 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ویژه‌های مشرق؛

تقطیع بیانات رهبری و انتشار عکس جعلی در روزنامه‌های اصلاح‌طلب!

روزنامه های اصلاح طلب، مقدمه سخنان رهبری درخصوص مذاکره با اروپایی ها را تیتر کرده ولیکن نتیجه و ادامه سخنان رهبری را در تیتر سانسور نموده‌اند حال آنکه آن مقدمه برای گفتن مطلبی مهم بوده است.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** تقطیع بیانات رهبری و انتشار عکس جعلی در روزنامه های اصلاح طلب!

روزنامه ایران-ارگان رسانه ای دولت- و اکثر روزنامه های اصلاح طلب در شماره امروز در اقدامی هماهنگ بیانات رهبر معظم انقلاب را تقطیع کردند. این روزنامه ها تیترهای خود درباره سخنان مقام معظم رهبری را به نحوی زدند که متضمن تحریف است.

این روزنامه ها به نقل از رهبر معظم انقلاب تیتر زدند که «مذاکرات با اروپایی ها قطع نشود». در حقیقت روزنامه های اصلاح طلب، مقدمه سخنان رهبری درخصوص مذاکره با اروپایی ها را تیتر کرده ولیکن نتیجه و ادامه سخنان رهبری را در تیتر سانسور نموده‌اند حال آنکه آن مقدمه برای گفتن مطلبی مهم بوده است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه فرمودند: «مذاکرات با اروپایی‌ها قطع نشود اما نباید معطل بسته اروپایی ماند بلکه باید کارهای فراوان لازم در داخل کشور را دنبال کرد.». به عبارت دیگر این روزنامه‌ها از عبارت واحد «لااله الاالله» فقط «لااله... خدایی نیست» را تیتر کرده‌اند!

از سوی دیگر، روزنامه های اصلاح طلب در اقدامی غیرحرفه ای و غیراخلاقی، تصویری حعلی از جلسه رأی گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کردند.

روز گذشته یکی از کاربران فضای مجازی در توضیح این عکس جعلی نوشت: «تصاویر منتشر شده از رای گیری های مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ ارتباطی به سپنتا نیکنام ندارد! عکاس ها تنها ۵ دقیقه فرصت عکاسی از جلسه مجمع را داشتند که در این ۵ دقیقه هم با حضور نوبخت به موضوعات برنامه و بودجه پرداخته شد».

علاوه بر این، اکثریت مطلق روزنامه های اصلاح طلب در شماره امروز در صفحه اول هیچ اشاره ای به شهادت ۱۱ نفر از پاسداران مدافع امنیت در درگیری مسلحانه با تروریست ها در غرب کشور نداشتند.

** حامیان حقوق های نجومی برای فساد اقتصادی دلواپس شدند!

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «مفاسد اقتصادی،سوهان روح مردم» نوشت:

«این روزها که باز هم ابعاد بزرگی از مفاسد اقتصادی افشا شده و در همین رابطه افرادی بازداشت شده‌اند، نگرانی‌های زیادی در اذهان مردم پدید آمده و بیش از گذشته روح و روان جامعه را جریحه‌دار کرده است. چنین به نظر می‌رسد که در شرایط سخت کنونی عده‌ای همچنان از هر روزنه‌ای استفاده می‌کنند و چنگ در بیت‌المال می‌نهند و ظاهرا هنوز اراده‌ها و تمهیدها و مقابله‌ها و نظارت‌ها نتوانسته است که این قطار بد صدا و آلوده و تخریبگر را متوقف کند. به جز اثرات گسترده و منفی اقتصادی، آثار روانی و مخرب و نا امیدکننده مفاسد مالی بر روح و جان مردم شاید از آثار مادی آن بیشترباشد».

دلواپسی این روزنامه اصلاح طلب برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در حالی است که این طیف هر جا پای یک مفسد اقتصادی یا مدیر نجومی بگیر در میان بوده است، تمام قد از او دفاع کرده اند.

اصلاح طلبان پیش از این صراحتا اعلام کرده بودند که مدیران نجومی و مفسدان کلان اقتصادی، کارآفرینان شایسته و نابغه‌ای هستند که باید تیمار شوند و حقوق‌های هنگفت بگیرند!

گفتنی است کمیسیون اقتصادی مجلس ششم به اعتبار ارتباط صمیمی برخی از اعضای آن - از جمله الیاس حضرتی (نماینده فعلی فراکسیون امید مجلس دهم و مدیرمسئول روزنامه اعتماد)- با شهرام جزایری مفسد اقتصادی دوره اصلاحات سر زبان‌ها افتاد. چندی پیش تصاویر «کله پاچه خوری» الیاس حضرتی و شهرام جزایری در رسانه‌ها منتشر شد. روزنامه اعتماد یکبار از قول شهرام جزایری تیتر زد «من شهرام جزایری به اقتصاد باز خواهم گشت».

جزایری در زمان فعالیت مجلس ششم توانسته بود به واسطه برخی ارتباطات نزدیک با اعضای کمیسیون اقتصادی و هیئت‌رئیسه مجلس ششم، کارت پانصد (کارت تردد بدون مزاحمت) به مجلس را به دست آورد و از جمله با مشورت‌هایش، طرح عدم اخذ وثیقه برای تسهیلات کلان بانکی را تبدیل به دستور کار مجلس کند.

** اصلاح طلبان، چه بخواهند چه نخواهند باید درباره کارنامه دولت پاسخگو باشند

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:

«چه اصلاح‌طلبان بخواهند و چه نخواهند، عملکرد دولت روحانی به پای آنها نوشته خواهد شد».

اصلاح طلبان بارها ثابت کرده اند که مردم را «ماشین رأی» و جوانان را «سیاه لشکر میتینگ ها» می بینند. این طیف در سالهای اخیر در دو دولت یازدهم و دوازدهم، اکثریت مطلق کابینه را در اختیار گرفته است. اما با بی مسئولیتی، این موضوع را انکار کرده و مدعی شده است که دولت این طیف سیاسی را پشت در پاستور نگه داشته است!

اکنون دولت در حوزه های مختلف و به خصوص در حوزه اقتصادی، کارنامه قابل قبولی ندارد. اصلاح طلبان نیز با دراختیارداشتن اکثریت مطلق کابینه، شریک اصلی «وضع موجود» هستند. ترفند دو مرحله ای «دروکردن پست ها» و «نشستن بر جایگاه اپوزیسیون» دیگر جواب نمی دهد. اکنون زنگ حساب است و اصلاح طلبان باید در کنار دولت درباره کارنامه خود پاسخگو باشند.

** دولت هیچ برنامه ای برای تنظیم بازار ندارد

روزنامه جهان صنعت در گزارشی با عنوان «بختک گرانی» نوشت:

«گشت و گذاری در سطح شهر نشان می‌دهد که علاوه بر بازار گوشت و مرغ، بازار میوه و تره‌بار نیز با موج شدیدتری از گرانی روبه‌رو شده است...نکته جالب توجه اینکه افزایش قیمت کالاهای اساسی در گزارش‌های دستگاه‌هایی مثل بانک مرکزی هم به چشم می‌خورد. به‌طوری که براساس اعلام بانک مرکزی، در هفته منتهی به ۲۲ تیرماه ، قیمت ۹ گروه لبنیات، تخم‌مرغ، برنج، میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه، گوشت، مرغ، قند و شکر و روغن نسبت به هفته قبل از آن افزایش و تنها قیمت دو گروه حبوب و چای کاهش داشته است‌...از سوی دیگر نگاهی به تغییرات قیمت سالانه نشان می‌دهد که قیمت خُرده‌فروشی لبنیات در هفته منتهی به ۲۲ تیر ماه نسبت به هفته مشابه سال قبل ۶/۱۲ درصد، تخم‌مرغ ۴۶ درصد، برنج ۹ درصد، حبوب ۱/۱ درصد، میوه‌های تازه ۲/۵۵ درصد، سبزی‌های تازه ۲/۱۴ درصد، گوشت قرمز ۲/۲۴ درصد، مرغ ۲/۴ درصد، قند و شکر ۵/۱ درصد، روغن ۱/۹ و چای ۱۹ درصد رشد داشته است‌».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«گرانی و گرانفروشی در بازار در حالی ادامه دارد که مسوولان هیچ برنامه‌ای برای تنظیم بازار در دستور کار ندارند و تنها خود را نسبت به واقعیت‌های بازار بی خبر نشان می‌دهند».

متاسفانه در حالی که گرانی کالاهای اساسی و افزایش سرسام آور اجاره بهای مسکن و حقوق معوقه کارگران و...بسیاری از خانواده های ایرانی را با مشکل مواجه کرده است، دولت همچنان اقتصاد کشور را به زلف پرپیچ و خم برجام گره زده و اقدام قابل توجهی برای مقاوم سازی اقتصاد و مدیریت نقدینگی ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومانی و هدایت آن به سمت تولید و اشتغال انجام نداده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

نظر شما