شناسهٔ خبر: 26866474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار زنجان:

پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان تاپایان سال به بهره‌برداری می سد

زنجان- استاندار زنجان به پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص۳۰۰ میلیارد تومان، این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین، افزود: این پروژه جزو مصوبات سفر مقام  معظم رهبری در سال ۸۲ بوده که در سفر سال ۹۳ سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه دو خطه کردن  راه‌آهن زنجان به قزوین طی ۲۰ ماه گذشته آغاز شده است، ادامه داد: پیمانکار این پروژه طی ۲۰ ماه گذشته فعالیت خوبی داشته و ۵۰ درصد کار در چهار قطعه انجام‌شده و همه قطعات درگیر کارشده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه  ۶۰ درصد عملیات خاکی و مسیر آماده است، افزود: در صورت تخصیص۳۰۰ میلیارد تومان، این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد.

درویش امیری به انجام پروازها از فرودگاه زنجان اشاره کرد و گفت: ۸۵ درصد تقاضا در کشور توسط شرکت‌های خصوصی است و دهه ۸۰ نیز ۸۵ درصد از طریق اسمان و هما بود ۸۵ درصد شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود.

وی به حجم بالای ترافیک در سطح شهر زنجان زنجان اشاره کرد و گفت: ضوابط شهرسازی رعایت نشده و باید منتظر این حجم بالای ترافیک هم باشیم.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم توجه مردم به اصول و مقررات رانندگی، گفت: مردم نقش مهمی در کنترل و حل معضل ترافیک دارند به نحوی که مدیریت استفاده از خودروهای شخصی و پرهیز از تردد با خودروهای تک سرنشین می توانند در حل چالش های ترافیکی نقش موثر ایفا  کنند.

درویش امیری از ساخت چندین مورد پارکینگ در هسته مرکز شهری زنجان خبرداد و گفت: چندین پارکینگ طبقاتی در زنجان در حال ساخت است و باید مسئولین در شهرداری بر اجرایی شدن این تعداد طرح مدیریت و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

نظر شما