شناسهٔ خبر: 26866391 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

رویترز گزارش داد؛

واشنگتن برای تضعیف ایران کمپین راه‌اندازی کرده است

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد: واشنگتن با راه‌اندازی یک کمپین به دنبال ایجاد ناآرامی در ایران و افزایش فشار بر این کشور از طریق سخنرانی‌ها و ارتباطات آنلاین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش رویترز، مقامات آمریکایی مطلع از از موضوع می‌گویند که دولت ترامپ موج تهاجمی از سخنرانی‌ها و ارتباطات آنلاین را برای ایجاد ناآرامی در ایران و فشار بر این کشور برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای‌اش و حمایت از گروه‌هایی که واشنگتن آنها را تروریستی می‌داند، راه انداخته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بیش از 10 مقام کنونی و پیشین آمریکایی تاکید دارند که این کمپین با حمایت مایک پمپئو وزیر امور خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا آغاز شده و همگان با تلاش‌های دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا برای اعمال فشار اقتصادی بر ایران از طریق بازگرداندن تحریم‌ها پیش می‌رود. این تلاش‌ها از زمان اعلام خروج ترامپ از توافق هسته‌ای 2015 در ماه مه شدت یافته است توافقی که منجر به محدودیت برنامه هسته‌ای ایران در ازای رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور شد.

این مقامات کنونی و پیشین آمریکایی همچنین می‌گویند که در این کمپین از مقامات ایرانی تصویری سیاه و تیره ارائه می‌شود و اغلب اطلاعاتی منتشر می‌شود که اغراق شده هستند و با آنچه بیشتر به طور رسمی اعلام شده بود، به عنوان مثال توسط دولت‌های قبلی تناقض دارد.

به گزارش رویترز، کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا تاکنون از اظهارنظر درباره این کمپین و به ویژه نقش پمپئو در این جریان سر باز زده‌اند.

نظر شما