شناسهٔ خبر: 26866333 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

همه دستگاه‌ها در بحث حفظ باغات و میراث طبیعی حساسیت دارند؛

اعطا: حفظ باغ‌های تحت مالکیت بنیاد مستضعفان در قالب کارگروه مشترک شورای شهر،شهرداری و بنیاد

رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در این دوره که همه دستگاه‌ها در بحث حفظ باغات و میراث طبیعی حساسیت دارند، اگر مسئله را نتوانیم حل و فصل کنیم، عذری نخواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، علی اعطا، رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر گفت: هفته گذشته مهندس سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان نامه‌ای خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر تهران نوشته و در رابطه با حفظ باغات و جلسه مشترک در همین زمینه اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: این جلسه روز گذشته در دفتر مهندس هاشمی رئیس شورا با حضور تعدادی از اعضای شورا و ریاست و مدیران بنیاد مستضعفان برگزار شد. در این جلسه اعلام شد که بنیاد مستضعفان ۱۵ باغ تحت اختیار خود دارد و این پیشنهاد مطرح شد که در قالب یک کارگروه مشترک میان بنیاد مستضعفان، شورای شهر و شهرداری تهران تشکیل و در مورد چگونگی بهره برداری از باغات به گونه‌ای که حفظ شود، همفکری کنیم.

 اعطا ضمن تشکر از ریاست بنیاد مستضعفان بابت اعلام آمادگی و حضور در شورای شهر برای این همکاری و پیش‌بردن موضوع حفظ باغات به صورت مشترک، اذعان داشت: در این دوره در شرایطی هستیم که تمام دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و تقنینی بر روی حفظ باغات تاکید دارند. شورا، شهرداری، دولت و مجلس نسبت به این موضوع حساسیت دارند و مقام معظم رهبری نیز مکرراً در این زمینه هشدار داده‌اند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها به موضوع باغات اشاره کرده‌اند. در جلسه ۱۷ اسفند سال ۹۳ در هفته درختکاری در دیدار با اعضای کمیته ماده ۵ سراسر کشور نسبت به باغ‌خواری هشدار دادند و در اسفند ماه سال ۹۶ نیز به مناسبت هفته درختکاری که مشخصاً و صراحتاً در مورد باغ‌ها و باغستان‌های درون شهر تهران هشدار دادند.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در این دوره که همه دستگاه‌ها در بحث حفظ باغات و میراث طبیعی حساسیت دارند، اگر مسئله را نتوانیم حل و فصل کنیم، عذری نخواهیم داشت.

نظر شما