شناسهٔ خبر: 26866107 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش نگران کننده موارد قاچاق انسان در اوکراین

R1445/P36447/S8,89/CT10

تعداد جنایات مربوط به قاچاق انسان و دزدی دریایی در اوکراین افزایش قابل توجهی یافته، ضمن اینکه این کشور مسیر اصلی قاچاق انسان از سایر جمهوری‌های جامعه مشترک المنافع به اروپا نیز بشمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه اینترنتی «وزگلیاد» نوشته است: دفتر مطبوعاتی پلیس ملی اوکراین روز شنبه اعلام کرد که تعداد جنایات مربوط به قاچاق انسان در این کشور سالانه 29درصد افزایش می یابد.

بر اساس اطلاعات دفتر مبارزه با قاچاق انسان پلیس ملی اوکراین، در شش ماه نخست سال 2018نیروهای امنیتی این کشور 186مورد جنایت در این را کشف کردند. همچنین  جنایات مربوط به دزدان دریایی نیز افزایش چشمگیری یافته است. تعداد این قبیل جنایات، 365مورد بوده که در مقایسه با سال 2017  بیش از 75درصد افزایش داشته است اکثر این جنایات در شهرهای کی‌یف، استان خارکوف و استان اودسا رخ داده است.

تاکنون 156نفر از قربانیان این قبیل جنایات شناسایی و شکایت قضایی ثبت کرده‌اند که 91زن، 49 مرد، 9 نوجوان و هفت کودک خردسال بودند. کارشناسان بر این عقیده‌اند که مشکل قاچاق انسان در اوکراین به وضعیت دشوار اقتصادی و اجتماعی در این کشور مرتبط است.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور اوکراین، سالانه حدود 400هزار نفر از اوکراین خارج می شوند. ضمن اینکه این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی خود غالبا نقطه مرکزی برای حمل و نقل قربانیان قاچاق انسان از دیگر کشورهای عضو جامعه مشترک‌المنافع به قاره اروپاست.

جالب توجه است که در اواسط ماه جولای پلیس اوکراین در منطقه خارکوف زنی را دستگیر کرد که تلاش داشت سه پسر خردسال خود را به مبلغ 500هزار روبل بفروشد تا بتواند با آن خانه بخرد.

انتهای پیام/

نظر شما