شناسهٔ خبر: 26865938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کارگروه مُخاطرات کشاورزی جنوب کرمان

درکارگروه خشکسالی ، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی جنوب استان / سرپرست استانداری برای فعال شدن چاه های بحران در جنوب کرمان دستورداد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز کرمان ، سرپرست استانداری کرمان از وارد مدار شدن چاه های بحران آب در شهرستاهای جنوبی کارگروه مُخاطرات کشاورزی جنوب کرماناستان به چرخه خدمت رسانی به مردم خبر داد و گفت: این چاه ها که در اختیار آب منطقه ای استان بوده است هم اکنون برای رفع مشکلات مردم وارد چرخه عرضه و توزیع آب شرب شده اند.
فدایی با بیان اینکه تا زمان مبادله موافقت نامه ها کار دریافت اعتبارطول می کشد از اداره کل عشایری جنوب استان خواست با دریافت نقدینگی از خزانه نسبت به آبرسانی به عشایر و دامهای اقدام کنند تا شاهد تلف شدن دامها نباشیم.
وی همچنین افزایش میزان تولید و نبود بازار مناسب برای محصولات کشاورزی جنوب استان را از مشکلات کشاورزان این منطقه برشمرد.
سرپرست استانداری کرمان با بیان اینکه هر ساله قبل از سال زراعی برنامه الگوی سطح زیر کشت ابلاغ می شودافزود: با تدوین برنامه الگوی سطح زیر کشت بایستی به صورت جدی نیاز بازار و تامین مالی کشاورزان در آن دیده شود.
فدایی از تشکیل 6کمیته در قالب کارگروه خشکسالی ،سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی جنوب استان خبر داد وگفت: این کارگروه ها ظرف مدت 10روز موظف هستند برنامه های عملیاتی خود را جهت جمع بندی نهایی ارائه دهند تا با تایید کارگروه به کشاورزان اطلاع رسانی و ابلاغ شود.

نظر شما