شناسهٔ خبر: 26865832 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اسرائیل 800کلاه سفید را از سوریه خارج کرد

رژیم صهیونیستی 800 نفر از این عناصر کلاه سفید را از مرز جنوب غرب سوریه وارد اراضی اشغالی کرده است تا به فرار آنها به کشورهای اروپایی کمک کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

بر اساس گزارشی که در روزنامه «بیلد» چاپ آلمان منتشر شد، رژیم صهیونیستی 800 نفر از این عناصر کلاه سفید را از مرز جنوب غرب سوریه وارد اراضی اشغالی کرده است تا به فرار آنها به کشورهای اروپایی کمک کند.

گزارشها حاکی از آن است که عملیات انتقال کلاه سفیدها که شنبه شب انجام شد، در ابتدا محرمانه بود و مینی بوسها شبانه این افراد را از مرز خارج می کردند.

به نوشته این روزنامه آلمانی، سازمان ملل هم در این انتقال نقش داشته است و عملیات خروج کلاه سفیدها از سوریه پیشتر میان مقامات آمریکا، روسیه و سوریه مورد مذاکره قرار گرفته بود.

روز دوشنبه، شبکه سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که عملیات خروج حدود 1000 نفر از عناصر کلاه سفید به همراه خانواده هایشان از سوریه در نشست ناتو در هفته گذشته مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. دونالد ترامپ در حاشیه نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل درباره این موضوع با سران دیگر کشورها گفتگو کرد.

گروه کلاه سفیدها خود را یک سازمان «امدادی» ضددولتی قلمداد می کند و ادعا کرده که هدف آنها حمایت از شهروندان سوری است؛ این در حالی است که دولت و ارتش بشار اسد، رئیس جمهور سوریه این گروه را به همکاری با گروه های تروریستی از جمله القاعده متهم کرده است. تبلیغات علیه دولت بشار اسد و تلاش برای ترغیب و متقاعد کردن کشور‌های خارجی به اقدام نظامی در سوریه علیه نظام اسد از جمله اتهاماتی است که علیه کلاه سفیدها مطرح شده است. اسناد و شواهد جعلی برای محکوم کردن اشتباهاتی که نیرو‌های نظامی روسیه در سوریه مرتکب شده‌اند یکی دیگر از اتهامات مطرح شده علیه کلاه سفید‌ها است.

 

نظر شما