شناسهٔ خبر: 26865329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل استاندارد گلستان:

۴۱ فقره گواهینامه انطباق وارداتی در استان گلستان صادر شد

گرگان- مدیرکل استاندارد گلستان گفت: ۴۱ فقره گواهینامه انطباق وارداتی برای ۶ قلم کالا به وزن ۱۶۷۷۰تن در استان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استاندارد گلستان، محمود فرمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۱ فقره گواهینامه انطباق وارداتی برای ۶ قلم کالا به وزن ۱۶۷۷۰ تن در استان گلستان صادر شده است.

وی افزود: اقلام وارداتی شامل گندم، جو، برنج، سبوس گندم، امولیسیفایر، شیلنگ و اتصالات آبیاری است که از کشورهای قزاقستان، پاکستان، دانمارک و ترکیه وارد شده اند که بیشترین این اقلام جو دامی از کشور قزاقستان بوده است.

دبیر شورای استاندارد گلستان تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب به بازار های داخلی، این تعداد گواهینامه پس از بازرسی، نمونه‌برداری و آزمون بر روی نمونه های مربوطه صادر شده است.

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی می‌بایست توسط سازمان ملی استاندارد انجام گیرد.

فرمانی تصریح کرد: در سال ۹۶ نیز ۳۹ پروانه کاربرد علامت استاندارد ابطال، پنج پروانه تمدید،۶۰ پروانه تعلیق و ۱۳ پروانه نیز رفع تعلیق شود.

مدیرکل استاندارد استان گلستان با اشاره به اینکه رعایت استانداردها کشور را به مسیر پیشرفت و توسعه سوق می‌دهد، خواستار توجه به این مهم از سوی تمام افراد به ویژه واحدهای تولیدی  وخدماتی شد.

نظر شما