شناسهٔ خبر: 26865265 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توضیحات لاریجانی درباره دو طرح مورد مناقشه مجلس و شورای نگهبان

رئیس مجلس توضیح را درباره دو طرح مورد مناقشه مجلس و شورای نگهبان توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

توضیحات لاریجانی درباره دو طرح مورد مناقشه مجلس و شورای نگهبانبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (یکشنبه 31 تیرماه) درباره دو طرح مورد مناقشه گفت: لازم است توضیحاتی را درباره دو طرح مجلس که مورد مناقشه نمایندگان قرار گرفته است ارائه دهم.

وی ادامه داد: در بودجه سال 96 ما منابعی به صورت اوراق مشارکت داشتیم که تا پایان تیر ماه فرصت داشتیم.

لاریجانی تصریح کرد: برای آنکه پیمانکاران بتوانند کارشان را تا شهریور ماه انجام دهند، طرح دو فوریتی ارائه و توسط نمایندگان تصویب شد. براین اساس شورای نگهبان ایراد گرفت که این قانون باید به صورت یک ساله باشد که بر اساس اصرار نمایندگان به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام هم دو، سه جلسه بر روی این موضوع بررسی انجام شد و مهلت اتمام پروژه‌های عمرانی تا پایان شهریور ماه به تصویب رسید، نهایتا آن طرح دو فوریتی با اصلاحات جزئی در ممجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد.

وی گفت: یک طرح دیگر هم مربوط به شوراها در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ارائه شد که مربوط به قانون شوراها بوده که این کمیسیون اصلاحاتی بر روی آن انجام داد و شورای نگهبان نسبت به این طرح ایراداتی وارد کرد و بر اساس اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

لاریجانی گفت: دو، سه جلسه در مجمع تشخیص مصلحت نظام بر روی این مصوبه کار شد و نهایتا نظر مجلس مورد تأیید مجمع قرار گرفت و همان قانون سال 75 مبنا قرار گرفت تنها با یک ماده و دو تبصره تا مشکل را حل کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این موضوعات را بیان کردم تا بدانید دو موضوع مورد اختلافی مجلس و شورای نگهبان در مجمع تشخیص به تأیید برسد.

انتهای پیام/

نظر شما