شناسهٔ خبر: 26864939 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

دیدگاه کارشناس فلسطینی درباره پشت پرده آتش بس غزه؛

اسرائیل به این پنج دلیل برای آتش بس با حماس پیشقدم شده است

«فادی عبدالهادی» کارشناس فلسطینی، گزارشهای رسانه های عبری درباره اینکه مقاومت فلسطین به اسرائیل درخواست آتش بس داده را رد کرد و افزود: پنج دلیل وجود دارد که نشان می دهد صهیونیست‌ها در ابتدا برای آتش بس پیشقدم شده اند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) ، «فادی عبدالهادی» کارشناس و تحلیلگر فلسطینی گزارش های منتشر شده در رسانه های عبری درباره اینکه مقاومت فلسطین در ابتدا برای آتش بس پیشقدم شده را کاملا رد کرد.

وی تاکید کرد: آنچه در واقع رخ داده کاملا بر خلاف گزارشهای رسانه های عبری است؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ، گادی آیزنگوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و دیگر فرماندهان ارتش این رژیم بوده اند که برای برقراری آتش بس به مصر و نماینده سازمان ملل متوسل شده اند تا از مقاومت فلسطین بخواهند که به آتش بس راضی شود.

فادی عبدالهادی در ادامه دلایل متعددی برای اینکه مقامات سیاسی و نظامی صهیونیست در ابتدا درخواست آتش بس را داده اند، عنوان نموده است:

1. نخستین دلیل این مساله حضور صدها نظامی اسرائیلی در صحرای نقب غربی است که برای برگزاری مانورهایی شب ها را در چادر می گذرانند. آموزش های آنها برای اشغال غزه است و در صورتی که مقاومت فلسطین تصمیم به پرتاب موشک های برد متوسط خود به این منطقه بگیرد، صدها سرباز که در چادرها حضور دارند کشته می شوند.

2. دومین دلیل این است که حملات هوایی اسرائیل در پاسخ به حمله موشکی حماس بسیار دیر هنگام انجام شد و مناطق خالی از نیروهای مقاومت فلسطین را هدف قرار داد. (این مساله بیانگر انجام حملات برای دلخوش کردن جامعه صهیونیستی و پس از توافق درباره آتش بس است).

3. دلیل سوم به زمانبندی اعلام خبر کشته شدن نظامی اسرائیلی است که از سوی تک تیراندازان فلسطینی به هلاکت رسید. ارتش رژیم صهیونیستی عامدانه خبر کشته شدن این نظامی را که در ظهر همان روز رخ داده بود، در ساعات آخر شب اعلام کرد تا در بین خانواده های سربازان نگرانی ایجاد کند و تاحدود زیادی آنها را با آتش بس همراه کند.

4. چهارمین دلیل روشن برای پیشقدم شدن صهیونیستها برای آتش بس این مساله است که نتانیاهو و لیبرمن و دیگر اعضای کابینه رژیم صهیونیستی در کمتر از یک ساعت، دومین نشست فوق العاده خود را در مقر وزارت جنگ برگزار کردند که این مساله بیانگر بررسی مساله آتش بس در نشست فوق العاده دوم و البته دستپاچگی شدید صهیونیستها در این باره است.

5. دلیل پنجم برای این مساله این است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پس از پایان حملات جمعه شب، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که 60 هدف نظامی در غزه را هدف قرار داده اند که شامل انبارهای تسلیحاتی و مواضع نظامی بوده است. صدور این بیانیه به معنای این است که حملات اسرائیل علیه غزه به پایان رسیده است. البته انتشار این بیانیه به دستمایه خنده و طنز کاربران فضای مجازی اسرائیلی تبدیل شد و آنها مواضع سخنگوی ارتش را مضحک خواندند.

در مجموع با کنار هم قرار دادن این رخدادها می توان به این نتیجه رسید که اسرائیل برای آتش بس پیشقدم شده است و نه حماس. این در حالی است که «الون بن دیوید» تحلیلگر نظامی کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شده بود که حماس به علت ترس از جنگ گسترده درخواست آتش بس را به طرف مصری ارائه کرده است.

انتهای پیام/م.ت/22

نظر شما