شناسهٔ خبر: 26864677 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

میرزایی‎‌نیکو:

بازگشت نیکنام به شورای شهر را باید به فال نیک گرفت/نمایندگان مجلس مصلحت نظام را در نظر گفتند

عضو فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد باید بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد را به فال نیک گرفت.

صاحب‌خبر -

قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در رابطه با مصوبه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد، گفت: این موضوع را باید به فال نیک گرفت.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جای قدردانی دارد که مجمع تشخیص مصلحت نظام به رای بیش از 200 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به این مسئله توجه کرد.

وی در این راستا، ادامه داد: البته این میزان رای نشان داد که نمایندگان مردم مصلحت نظام را در نظر گفتند و خط مشی سیاسی و غیره در این اقدام مشاهده نشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اقلیت های دینی و قومی در راه انقلاب اسلامی شهید تقدیم کرده اند، اظهار کرد: بنابراین همه ارکان نظام از جمله مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام این موضوع را مدنظر قرار دادند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو کمیته سیاسی و حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام به ظور جدی و مستمر مسئله اقلیت های دینی را پیگیری کردند، افزود: خوشخبتانه این مصوبه با رای خوبی نهایی شد و به مجلس شورای اسلامی ابلاغ خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بر این اساس سپنتا نیکنام می تواند طبق قانون به شورای شهر یزد بازگردد و به انجام وظیفه اش ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مربوط به طرح اصلاح مواد ۱ و ۴ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بود که اعضای مجمع بازگشت به قانون سال ۱۳۷۵ را با اضافه شدن تبصره ۲ به ماده 26قانون مذکورو  تصویب ماده ۴ مصوب مجلس شورای اسلامی، موافقت کردند.

بر اساس تبصره ۲ مصوب مجلس شورای اسلامی اقلیت‌های شناخته شده در قانون اساسی باید بجای اسلام به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند./

پایان پیام

 

نظر شما