شناسهٔ خبر: 26864658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده خلخال:

افتتاح های نمایشی مانع پیشرفت حوزه کشاورزی خلخال است

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح های نمایشی و اجرای ناقص برخی طرح ها ، مانع از پیشرفت حوزه کشاورزی در این شهرستان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، دکتر بشیر خالقی روز یکشنبه در آیین معارفه رییس جدید اداره امور عشایری خلخال افزود: در حالی که عملیات اجرایی سد معیشتی و کشاورزی شیران چشمه بخش شاهرود در سال 89 آغاز و 2 سال بعد بصورت نمایشی افتتاح شده ، جهاد کشاورزی خلخال در سال 93 دوباره برای این طرح آیین کلنگ زنی برگزار کرد، در حالی که تا به امروز خبری از اجرا و یا تکمیل این طرح نیست.
وی گفت: در خصوص سایر طرح های عمرانی حوزه کشاورزی منطقه نیز وضعیت بهتر از طرح شیران چشمه نبوده و بسیاری از سدهای کشاورزی که میلیاردها ریال برای اجرای آنها از منابع دولتی هزینه شده ناقص مانده و گاهی تکمیل شده آنها نیز دارای اشکالات فنی متعدد و غیرقابل استفاده است.
وی با بیان اینکه جمعیت عشایر شهرستان بیشترین سهم را در تولید و کار دارند، اظهار داشت: این قشر از کمترین امکانات مورد نیاز زندگی برخوردار هستند و انتظار می رود با معرفی مسئول جدید امور عشایری خلخال سطح خدمات ارائه شده به جمعیت مولد کار و تولید منطقه افزایش یابد.
فرماندار خلخال نیز در این آیین از عشایر به عنوان کم توقع ترین قشر جامعه نام برد که برغم داشتن سهم بسیار بالا در تولیدات دامی از کمترین امکانات اولیه زندگی بهره مند هستند.
فریدون بابایی افزود: انتظار می رود با معرفی مسئول جدید امور عشایری این شهرستان زمینه برای ارتقای سطح خدمات ارائه شده به این قشر تلاشگر از جمله اجرای بهینه طرح ملی ساماندهی عشایر ، مرمت راه های عشایری و ارائه خدمات در خور شان این جمعیت فراهم شود.
در این آیین سعید ذهتابی به عنوان سرپرست جدید اداره امور عشایری خلخال معرفی شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

نظر شما