شناسهٔ خبر: 26864093 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

دکتر لاریجانی در تشریح مصوبات روز گذشته مجمع مطرح کرد:

موافقت مجمع تشخیص مصلت نظام با اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها و تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های مالی 96

رئیس مجلس شورای اسلامی از موافقت مجمع تشخیص مصلت نظام با اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها توسط قوه مقننه و و تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های 96 خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 31 تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: دو طرح در مجلس با شورای نگهبان محل مناقشه شد که یکی در مورد طرح دوفوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی سال 1396 کل کشور بود، در این رابطه منابعی به صورت اوراق مشارکت داشتیم که تا پایان تیرماه مهلت داشت و نمایندگان به دلیل اینکه بتوانند پیمانکاران کارشان را تا پایان شهریور انجام دهند، این طرح دوفوریتی را ارائه کردند و توسط مجلس تصویب شد.

وی تصریح کرد: با این وجود شورای نگهبان به طرح ایراد گرفت که قانون باید یکساله باشد، بنابراین اصرار نمایندگان به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و نظر مجلس در مورد پروژه های عمرانی تا پایان شهریور به تصویب رسید.

رئیس قوه مقننه کشورمان بیان کرد: طرح دیگر در مورد اصلاح مواد 1 و 4 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و مشکل سپنتا نیکنام برای ورود به شورای شهر یزد بود و اصلاحاتی که کمیسیون ارائه کرد از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفت و به اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت که با بررسی آن، روز گذشته نظر مجلس تصویب و قانون سال 1375 مبنا قرار گرفت و با افزودن تبصره و ماده ای مشکل حل شد.

براساس تبصره 2 مصوبه مجلس شورای اسلامی، اقلیت های شناخته شده در قانون اساسی باید به جای اسلام به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.

همچنین ماده 4 بر لازم الاجرا بودن این مصوبه از زمان برگزاری انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح دارد./

پایان پیام

نظر شما