شناسهٔ خبر: 26863472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

در نشست مسئولین مدارس علمیه خواهران گلستان تبیین شد:

شاخصه های «مدیریت جهادی»

حوزه/ سرپرست حوزه علمیه خواهران استان گلستان با بیان این که در شرایط کنونی، حوزه های علمیه در خط مقدم مبارزات هستند و باید برای خط مقدم سربازانی شایسته تربیت کرد، گفت: تربیت سرباز شایسته نیاز به استاد، مدیر، معاون و کادر شایسته با روحیه جهادی دارد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزار «حوزه» از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ، در کارگاه آموزشی فن مصاحبه که با حضور مدیران، معاونین فرهنگی و مشاورین مدارس علمیه خواهران استان گلستان برگزار شد، با تبریک میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) به روایتی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت(ع) می فرمایند «فرصت مانند ابر از افق زندگی می‌گذرد، مواقعی که فرصت‌های خیری پیش می‌آید غنیمت بشمارید و از آن‌ها استفاده کنید" .

وی توضیح داد: بسیاری از افراد آرزو می کنند تا فرصتی برای خدمتگزاری در راه پیشرفت اسلام ناب محمدی(ص) و ترویج فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) داشته باشند، خداوند این فرصت را به ما طلاب و روحانیون عطا نموده است.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان گلستان با بیان این که در شرایط کنونی، طلاب و مسئولین حوزه های علمیه مسئولیت بزرگی به عهده دارند، افزود: با تربیت طلاب عالمه و مهذب، مسئولیت هدایت جامعه به سوی سبک زندگی قرآنی و اسلامی را به عهده داریم، به همین جهت توجه به این نکته اهمیت دارد که وظیفه ما یاد دادن  انبوهی از اصطلاحات نیست بلکه وظایف دیگرى نیز به عهده داریم.

 حسینی واعظ در تشریح وظایف مسئولین علوم دینی ابراز کرد: در ابتدا باید به خودسازی و تربیت خود پرداخته تا در ادامه طلاب مهذب را تحویل جامعه بدهیم که اثر گذار باشند.

وی با تاکید بر این که تربیت باید طبق آداب و دستورات اخلاقى اسلام باشد، اذعان کرد: اگر در مركز علم خود را اصلاح نكرده و معنویات كسب نکنیم، سبب انحرف از مسیر صحیح و درست می شویم و افراد، نه از فرد بلکه از دین و روحانیت روی گردان می شوند.

سرپرست حوزه علمیه خواهران گلستان ضمن بیان توصیه هایی، تاکید کرد: برای خود زمینه تهذیب، تزكیه نفس و اصلاح اخلاق فراهم نموده، استاد اخلاق انتخاب نمایید، چراکه به تنهایی نمى‏توان مهذب شد؛ اگر مدارس از داشتن مربى اخلاق و جلسات پند و اندرز خالى باشد، محكوم به فنا خواهند بود.

حسینی واعظ با یادآوری این نکته که در شرایط کنونی، حوزه های علمیه در خط مقدم مبارزات هستند و باید برای خط مقدم سربازانی شایسته تربیت کرد، افزود: تربیت سرباز شایسته نیاز به استاد، مدیر، معاون و کادر شایسته با روحیه جهادی دارد.

وی در ادامه به تبیین شاخصه های «مدیریت جهادی» پرداخت و توکل به خدا، خودباوری و اعتماد به نفس، دشمن شناسی، دوری از اختلافات و کارآمدی را از جمله این شاخصه ها دانست.

این استاد حوزه اشاره کرد: استفاده از امکانات و ظرفیت ها از دیگر ویژگی های مدیریت جهادی است که بهره گیری از امکانات موجود می تواند برای نیل به اهداف متعالی تاثیرگذار باشد.

حسینی واعظ ادامه داد: در مدیریت جهادی، نگاه نقادانه به خصوص از سوی اهل فن در هر نهادی، بهترین راه شناخت نقاط قوت و ضعف آن اداره است.

سرپرست حوزه علمیه خواهران گلستان در پایان بیان کرد: اگر مدیریت جهادی و کار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت باشد، جهت نیل به اهداف و رفع اصولی مشکلات و موانع بسیار اثرگذار است.

برچسب‌ها:

نظر شما