شناسهٔ خبر: 26863191 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پیشانی‌نوشت‌ها در قاب بیست و دومین کتاب نشر اسم نشست

مجموعه داستان کوتاه علیرضا جوانمرد با عنوان «پیشانی‌نوشت‌ها» به عنوان بیست و دومین کتاب نشر اسم راهی کتابفروشی‌ها شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، انتشارات اسم مجموعه داستان کوتاه «پیشانی‌نوشت‌ها» شامل 19 داستان کوتاه با درون‌مایه‌هایی از امید به زندگی، مرگ و خودکشی است.

پایان معجزه‌آسا، یادش رفته بود خداحافظی کند، ما شب‌ها با هم می‌خوابیم، آزمایش اکوی ضربان قلب اکوکاردیوگرافی یا زنگ‌ها وقتی به صدا درمی‌آیند، مرض قند، مرثیه، سرخط خبرها: روایت مرگ استاد صادق‌علی رحیمی، باسم‌الحق، خطابه‌ای در باب داستان یا روایتی در باب لذت سقوط آزاد، ذبح، اسم همسرم زهرا اسم خواهرم فاطمه اسم خواهرزادگانم صدیقه و معصومه و نام مادرم کبری است، چرا خودکشی نمی‌کنم و یک پاورقی به نام: چنین گفت بورخس عنوان‌های داستان‌های مجموعه «پیشانی‌نوشت‌ها» است.

نشر اسم در معرفی پشت جلد کتاب نوشته است: نمی‌دانم شما به غیر از حقوق، کتابی خوانده‌ای یا نه! اما اگر از ترجمه‌هایم که در باب زندگی‌نامه فلاسفه به چاپ رسیده را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که اهل فلسفه باید یک جورهایی غیرعادی باشند. یا مثل فوکو دگرباش، یا مثل نیچه روانی و یا مثل کی‌یر کگارد عاشق. البته عشق فلاسفه باید بی‌نتیجه، غیرمتعارف و تا سرحد امکان سرشار از الهامات مُثلی فلسفی باشد.

پیشانی نوشت‌ها که بیست و دومین کتاب منتشر شده نشر اسم است پیش از این، در ایام نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد ولی به سبب وجود پاره ای از ملاحظات تاکنون از سوی این نشر توزیع نشده بود

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را در تهران از کابفروشی ترنجستان سروش واقع در خیابان انقلاب و همچنین همه کتابفروشی‌های معتبر کشور تهیه کنند.

نظر شما