شناسهٔ خبر: 26862953 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

قمری: برای اولین بار دو بانوی دوچرخه سوار ایرانی در بازی های آسیایی شرکت می کنند/ همکاری نزدیک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک کار فدراسیون ها را آسان کرده است

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: در این دوره بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک صمیمیت، همگرایی و همبستگی زیادی وجود دارد و زیر مجموعه می داند که اگر با مشکلی مواجه شود در یک قالب و واحد بررسی و رفع می شوند این موضوع کار فدراسیون ها را آسان کرده و کمک بزرگی به فدراسیون های ورزشی و نهایتا به توسعه ورزش کشور می کند.

صاحب‌خبر -
خسرو قمری در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره به حضور 14 دوچرخه سوار در رشته های پیست، جاده و کوهستان( دانهیل و کراس) در بازیهای آسیایی جاکارتا اظهار داشت: دوچرخه سواران جهت حضور در اردو ها، مسابقات داخلی و بین المللی تمرینات خود را از ابتدای امسال آغاز کردند و هم اکنون تیم کوهستان در بخش زنان و مردان در اسلوونی اردو دارند و پس از آن به یک اردوی 25 الی 26 روزه در استان های شمالی کشور که از نظر آب و هوا و مسیر مشابه جاکارتا باشد می روند.
او ادامه داد: رکاب زنان بخش جاده در اردوی استان آذربایجان شرقی حضور دارند و پس از آن به ورزشکاران رشته کوهستان در مناطق استان های شمالی( گلستان یا مازندران) می پیوندند و پس از تمرینات روزانه در خوابگاه های ارتفاعات 2500 اسکان خواهند یافت.
وی همچنین با اشاره به حضور دوچرخه سواران بخش پیست در مسابقات بین المللی کاپ یک ژاپن در هفته گذشته ، گفت: گروهی از دوچرخه سواران پیست هفته آینده جهت تمرین در پیست چوبی به مالزی اعزام می شوند و گروهی دیگر پس از بازگشت از مسابقات پیست در چین به گروه حاضر در مالزی ملحق می شوند و پس از گذشت 20 روز تمرین، به جاکارتا می روند.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری از حضور 2 رکاب زن بانو در مسابقات آسیایی جاکارتا خبر داد و افزود: دوچرخه سواران اعزامی به جاکارتا 12 مرد و 2 زن هستند که برای اولین بار در تاریخ دوچرخه سواری ایران ، ورزشکاران زن ایرانی در مسابقات آسیایی حضور دارند.
قمری در ادامه گفت: امید داریم با توجه به اینکه فرانک پرتو آذر توانسته با کسب اولین مدال آسیا و قرار گرفتن در رنک اول آسیا و همچنین با شرکت در مسابقات کاپ 2 جهانی و کسب مقام سوم بدرخشد، در جاکارتا نیز نتیجه مطلوب را کسب کند.
وی ضمن اشاره به کسب مقام دوم رشته کوهستان توسط فراز شکری برای اولین بار در تاریخ دوچرخه سواری و شرکت در چندین کاپ جهانی همراه با کسب نتایج خوب بیان کرد: تنها مشکل ما ادامه درمان آروین گودرزی رکاب زن رشته جاده است.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری از همکاری نزدیک ما بین وزارت ورزش و جوانان با کمیته ملی المپیک گفت: این همکاری نزدیک از ادوار گذشته تا به حال بی سابقه بوده و آرامش و شرایط خوبی را به وجود آورده است. اختلافات بدترین چیزی است که در هر دستگاه می تواند به آن مبتلا شود که تجربه آن را در ادوار گذشته داریم و می دانیم که چه لطماتی به ورزش کشور وارد ساخت.
وی در پایان گفت: در این دوره بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک صمیمیت، همگرایی و همبستگی زیادی وجود دارد و زیر مجموعه می داند که اگر با مشکلی مواجه شود در یک قالب و واحد بررسی و رفع می شوند این موضوع کار فدراسیون ها را آسان کرده و کمک بزرگی به فدراسیون های ورزشی و نهایتا به توسعه ورزش کشور می کند.

نظر شما