شناسهٔ خبر: 26862918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

سازمان بین‌المللی مهاجرت:

اوضاع غیرنظامیان حدیده پیچیده‌تر شده است

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، به دنبال حملات ائتلاف عربی به استان حدیده از اواسط ماه میلادی گذشته، سازمان بین‌المللی مهاجرت از افزایش تعداد قربانیان غیرنظامی و موج آوارگان این استان خبر داد.

سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت گفت، حمله به حدیده خسارت‌های سنگینی به بخش خدمات‌رسانی عمومی وارد کرده و مانع وصول کمک‌های انسانی شده است.

وی در نشست مطبوعاتی در ژنو افزود، اکثر ساکنان این شهر مایحتاجی که در اختیار داشتند را تمام کرده‌اند و سازمان‌های انسانی نگرانند که بستن بندر حدیده منجر به آواره شدن هرچه بیشتر ساکنان حدیده شود.

امارات، همپیمان عربستان در جنگ علیه یمن اوایل ماه ژوئیه اعلام کرده بود، عملیات نظامی در این شهر را به منظور فرصت دادن به مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن برای تسهیل تحویل این بندر متوقف می‌کند. این بندر تحت کنترل انصارالله قرار دارد.

از سوی دیگر، خبرگزاری "سبا" گزارش داد، هیئت صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) قصد دارد اقدامات و طرح‌های این سازمان را در استان مارب واقع در شمال شرقی استان صنعاء در خصوص آب، بهداشت، کودکان، امدادرسانی و آموزش ارزیابی کند. همچنین این هیئت با مقامات محلی هماهنگی میان دو طرف به منظور اجرای این طرح‌ها براساس نیازها و اولویت‌ها را بررسی می‌کند.

یونیسف در پیامی توئیتری اعلام کرد، ۵۴ درصد از مراکز بهداشتی یمن به حالت تعطیلی درآمده‌اند و بیش از ۱۶ میلیون تن به درمان پزشکی نیاز دارند که نیمی از آنها کودکان هستند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما