شناسهٔ خبر: 26862715 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

حزب‌الله عراق:

هرگونه حمله اسرائیل به عراق به منزله حمله آمریکاست

نصر: سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد، هرگونه حمله اسرائیل علیه عراق را حمله آمریکا قلمداد خواهد کرد. اظهارات این سخنگو در واکنش به جوسازی یک روزنامه کویتی درباره حمله احتمالی اسرائیل به اهدافی در عراق مطرح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمد یحیی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: هدف قرار دادن عراق از سوی اسرائیل بعید نیست و این موضوع علنی شده است.

وی افزود: مسؤولان رسمی باید مسؤولیت واکنش نشان دادن به هر گونه تجاوز اسرائیل به حاکمیت عراق را برعهده بگیرند.

این سخنگو در این گفت‌وگو تصریح کرد: هر گونه حمله اسرائیل به عراق به منزله حمله آمریکاست. ما آمریکا را از هر گونه حمله احتمالی علیه عراق مبرا نمی‌دانیم.

یحیی در ادامه تاکید کرد: آمریکا با اقداماتش به دنبال محاصره ایران در منطقه است.

پیشتر روزنامه الجریده کویت به نقل از منابع مطلع نوشته بود، رژیم صهیونیستی لیستی از اهداف در داخل عراق را به منظور حمله به این اهداف تهیه کرده است.

این روزنامه آورده بود، اسرائیل به زعم اینکه این اهداف پایگاه‌های نظامی ایران در عراق هستند که از آنجا سلاح و نیرو به سوریه فرستاده می‌شوند دست به تهیه این لیست زده است.

این روزنامه تصاویری هوایی را نیز که مدعی شده بود، دو ماه پیش گرفته شده‌اند، منتشر کرد که به زعم آن مربوط به گذرگاه‌های مرزی عراق و ایران نظیر مهران، باشماق و گذرگاه شلمچه هم‌مرز با بصره و در نزدیکی کویت بوده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما