شناسهٔ خبر: 26862586 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشریفات ویژه برای بازگشت «دوستم»؛ روند بررسی پرونده ژنرال متوقف نمی‌شود +فیلم

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

سخنگوی اشرف غنی اعلام کرد که تشریفات ویژه‌ای برای بازگشت ژنرال دوستم برگزار می‌شود، اما نهادهای قضایی افغانستان پرونده وی را همچنان بررسی خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رایزنی‌های اخیر «سرور دانش» معاون دوم اشرف غنی با ژنرال دوستم در ترکیه به نتیجه رسیده است و ارگ ریاست جمهوری بازگشت دوستم به کابل را تائید کرد.

«هارون چخانسوری» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفت که قرار است امروز ژنرال دوستم وارد کابل شود.

وی افزود: ارگ ریاست جمهوری افغانستان مراسم ویژه‌ای را برای بازگشت معاون اول اشرف غنی به این کشور تدارک دیده است.

چخانسوری اظهار داشت: ژنرال دوستم پس از بازگشت به عنوان معاون اول ریاست جمهوری به کارش ادامه می‌دهد اما روند رسیدگی به پرونده ژنرال دوستم متوقف نخواهد شد.

«عبدالله قرلق» معاون حزب جنبش ملی اسلامی نیز اظهارداشت که سرور دانش و سایر مقامات ارشد برای استفبال از ژنرال دوستم به فرودگاه می‌روند که او را تا دفتر کارش در ارگ ریاست جمهوری افغانستان بدرقه کنند.

حدود 20 روز پیش نیروهای امنیتی افغان به دستور اشرف غنی «نظام‌الدین قیصاری» نماینده ژنرال دوستم در شمال افغانستان را بازداشت کردند که تظاهرات گسترده مردمی را در پی داشت.

معترضان دفاتر دولتی در تعدادی از ولایت‌های شمالی افغانستان را مسدود کردند و خواستار آزادی قیصاری و بازگشت ژنرال دوستم به افغانستان شدند.

این در حالی است که ارگ ریاست جمهوری افغانستان تنها با یکی از خواسته آنها موافقت کرده است اما قیصاری هنوز در بازداشت بسر می‌برد.

ژنرال دوستم سال گذشته به دلیل تنش با اشرف غنی و اتهام بدرفتاری با «احمدایشچی» والی سابق جوزجان از سوی دولت افغانستان به صورت غیررسمی به ترکیه تبعید شد.

انتهای پیام/.

نظر شما