شناسهٔ خبر: 26862549 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تثبیت قیمت یا گرانی موبایل؟/دلار دولتی برای گوشی‌های زیر یک میلیون و ۲۰۰ هزاری

دولت در تلاش است بازار موبایل را تثبیت قیمت کند و این در حالی است که افزایش قیمت گوشی های تلفن همراه بسیار زیاد بوده و با این اقدام دولت گرانی همچنان در بازار باقی خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان گوشی موبایل فاجعه ای ایجاد کرد که افشاگری های وزیر جوان دولت نتوانست این فاجعه را پایان دهند چنانچه گرانی موبایل موجب شد تا بازار گوشی تلفن همراه در چند سال اخیر رشد قیمت بی نظیری را تجربه کرد

 

اما دولت به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تلاش است که در بازار تلفن همراه تثبیت قیمت ایجاد کند و این تثبیت قیمت همان تثبیت گرانی های قبل خواهد بود و دیگر ارزان شدن گوشی به آرزویی تبدیل می شود که هیچ ایرانی نمی تواند به آن دست یابد.

 

بر همین اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده برای گوشی هایی با قیمت زیر 300 دلار ارز 4 هزار و 200 تومانی اختصاص می دهد و گوشی هایی که بیش از 300 دلار باشند ارز ۷ هزار تومانی دریافت خواهند کرد و همین اصل باعث می شود بازار موبایل به دو دسته گوشی های زیر یک میلیون و 200 و بیش از یک میلیون و 200 تقسیم شود.

 

البته هیچگاه گوشی های تلفن همراه به قیمت پیش از سودجویی واردکنندگان ارز دولتی بازنخواهد گشت و گرانی موبایل تثبیت خواهد شد.

 

این در حالی است که آذری جهرمی چهارشنبه گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت در مورد گوشی های تلفن همراهی که در حال توقیف هستند نیز توضیح داده بود که پس از تعیین تکلیف این صد هزار گوشی به بازار عرضه خواهد شد که البته آن هم تاثیری در کاهش قیمت گوشی تلفن همراه نخواهد داشت.

 

 

 

 

نظر شما