شناسهٔ خبر: 26861474 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمترین خبرهای جهان (7-19)

وزیر دارایی فرانسه گفت اگر دولت ترامپ تعرفه های جدیدی در مورد کشورهای اتحادیه اروپا اتخاذ کند ما چاره ای نخواهیم داشت جز اینکه یک بار دیگر مقابله به مثل کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، مهمترين رويدادهاي جهان در دوازده ساعت گذشته به شرح ذيل است:  
 
 
عراق
/جنگنده های ارتش ترکیه مواضع حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را در دو منطقه هکاری و الزاب در شمال عراق بمباران کردند.
 
فرانسه
/برونو لومر وزیر دارایی فرانسه گفت اگر دولت ترامپ تعرفه های جدیدی در مورد کشورهای اتحادیه اروپا اتخاذ کند ما چاره ای نخواهیم داشت جز اینکه یک بار دیگر مقابله به مثل کنیم.¬
 
اروپا
/،دادگاه حقوق بشر اروپا، اصلی ترین ابزار شورای اروپا برای تضمین دولت قانون در قاره اروپا، با مشکلاتی روبرو است. برخی از دولت های اروپایی از اجرای احکام این دادگاه طفره می روند.
 
امريکا
/رئیس صندوق بین المللی پول درباره تاثیر تعرفه های آمریکا بر تجارت جهانی هشدار داد.
 
فلسطين اشغالي
/ "کشتی آزادی" حرکت خود را از بندر پالرمو در ایتالیا با هدف شکستن محاصره نوار غزه آغاز کرد.

/نشست فوق العاده اتحادیه پارلمان های عربی امروز در قاهره به درخواست کویت و شمار دیگری از اعضای کشورهای اروپایی برای بررسی پیامدهای مسئله فلسطین در سایه اقدامات رژیم صهیونیستی، برگزار شد.
 
 
سوريه
/ خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، از آغاز دور دوم خروج عناصر تروریستی و خانواده های آنان از منطقه قنیطره به سوی ادلب خبر داد.
 
/گروه های مسلح (تروریستی) از هرگونه درخواست روسیه برای ورود کمک های بشردوستانه به مناطق تحت نفوذ این گروه ها در ادلب اظهار بی اطلاعی کردند.

/ارتش سوریه عملیات گلوله باران مواضع تروریستهای وهابی داعش را در منطقه حوض یرموک در جنوب سوریه در مرز جولان اشغالی آغاز کرد تا مقدمات پیشروی نیروهای زمینی به طرف آن فراهم شود.
 
روسيه
/ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: سامانه دفاعی مستقر در پایگاه هوایی حمیمیم، یک فروند پهپاد متعلق به گروه های تروریستی حاضر در مناطق حومه لاذقیه را سرنگون کرد.
 
/ در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است لاوروف در تماس تلفنی با پمپئو گفت ماریا بوتینا شهروند روس بر اساس اتهامات ساختگی در آمریکا بازداشت شده است و روسیه آزادی او را خواستار است.
 
يمن
/نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن تجمعات نظامیان عربستان سعودی و مزدوران آنها را به همراه خودروهایشان در منطقه السوده در جیزان عربستان سعودی گلوله باران کردند. ¬
 
 

نظر شما