شناسهٔ خبر: 26861184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیش‌بینی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به 100 هزار زائر پاکستانی در اربعین

نمایندگی سیستان و بلوچستان

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تشریح اقدامات دانشگاه در سال گذشته و ورود بیش از 40 هزار زائر در ایام اربعین سال قبل عنوان کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری نیز بیش از 100 هزار نفر در ایام محرم و صفر از این پایانه وارد کشور شوند و اقدامات جهت اسکان موقت و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی با برنامه ریزی به زائرین گرامی ارایه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا- دکتر فریبرز راشدی در کمیته بهداشت درمان ستاد اربعین این دانشگاه افزود: این دانشگاه برای ارائه خدمات به زوار پاکستانی برنامه ریزی ویژه‌ای تدارک دیده است.

راشدی بیان کرد: در این رابطه ستادی تشکیل شده که شامل پزشکان و کادر درمانی مجربی هستند.

دکتر میری علی آباد معاون درمان دانشگاه نیز با تاکید برهمدلی و هم افزایی تمامی دستگاه های ذیربط جهت خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله حسین(ع) در ایام محرم و صفر در کشورمان عنوان کرد: خدمات باید به نحو شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران به زایرین ارایه شود.

همچنین سردار صدری نماینده بهداری نیروهای مسلح در ستاد اربعین کشور نیز با تاکید بر ضرورت انتقال تجارب موفق از ستادهای اربعین در پایانههای مرزی مهران، چزابه وشلمچه گفت: با توجه به وضعیت بهداشت و درمان درکشور پاکستان باید اقدامات جهت معاینات در بدو ورود زائرین در گیت‌های ورودی با دقت و کیفیت انجام گیرد.

سردار صدری با اعلام آمادگی جهت همکاری برای راه اندازی بیمارستان صحرایی بتونی در پایانه ی مرزی میرجاوه افزود: ذخیره‌های دارویی و واکسیناسیون باید به طور کامل پیش‌بینی گردد و از تمام ظرفیت‌ها به صورت کامل استفاده شود.


انتهای پیام

نظر شما