شناسهٔ خبر: 26860886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از پرداخت ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رکنی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، شب گذشته در کارگروه اشتغال و شورای هماهنگی بانک‌ها سهمیه اعتبارت اشتغال پایدار روستایی را ۱۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از این مبلغ تاکنون ۴۶ میلیارد تومان به طرح‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی تخصیص یافته است.


وی ادامه داد: از این میزان پرداختی ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بخش صنعت، ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بخش کشاورزی و ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بخش خدمات بوده است.


امیرحسن خوانی، نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان در اشتغال پایداری روستایی نباید سود دریافت کنند که متاسفانه این طرح در استان ما اجرا نمی‌شود.


وی افزود: باید در شورای اشتغال از وام اشتغال روستایی، دادن وام به دامداران مصوب شود، زیرا علی رغم گرانی‌های اخیر محصولات دامداران با افزایش قیمت رو به رو نبوده است.


در ادامه قزلباش، مدیرعامل بانک کشاورزی استان با بیان اینکه از ابتدای امسال ۲۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۴۳۸ طرح پرداخت شده است، گفت:پارسال ۲۷۸ میلیارد تومان پرداختی بانک کشاورزی به ۴ هزار و ۴۸۲ طرح بوده است.


مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان نیز با ارائه عملکرد سال گذشته گفت: طرح به روز رسانی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان در سه ماه نخست امسال انجام شده است همچنین پروژه تجهیز کارگاه معادن در شهرستان طبس در دستور کار قرار دارد.


خوشایند افزود:با دریافت ۱۸۹ میلیارد تومان اعتبار از سازمان ایمیدرو کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان فردوس ایجاد می‌شود.


عابدی، معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی نیز از سفر تیم ارزیابی وزارت کار و رفاه در آینده نزدیک به استان خبر داد و گفت: در این سفر اقدامات بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اعطای تسهیلات ارزیابی خواهد شد که باید دستگاه‌های اجرایی آمادگی کامل در این خصوص را داشته باشند.
انتهای پیام/ب


برگزاری کارگروه اشتغال و شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی

برچسب‌ها:

نظر شما