شناسهٔ خبر: 26860804 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استرالیایی ها درحمایت از مهاجران غیرقانونی تظاهرات کردند

کوالالامپور- ایرنا- هزاران نفر از مردم استرالیا در سیدنی و شهرهای مهم این کشور علیه قوانین سخت گیرانه مهاجرتی و اقدامات قانونی شدید دولت مالکوم ترنبول علیه مهاجران غیرقانونی و پناهجویان دراین کشور تظاهرات اعتراض آمیز برپا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رسانه های آسیایی، تظاهرکنندگان استرالیایی در مورد بازداشت مهاجران در این کشور اعتراض کرده و آن را اقدامی غیرقانونی دانستند.
تظاهر کنندگان در سیدنیبرچیده شدن بازداشتگاههای مانوس و نائورو را که اکنون تعداد زیادی از مهاجران غیرقانونی در آن اقامت اجباری دارند، خواستار شدند.

تظاهرکنندگان در سیدنی فریاد' پناهجویان را آزاد کنید' سر می دادند و با حمل دست نوشته هایی بر آزادی فوری بازداشت شدگان تاکید کردند.
شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز همزمان با پنجمین سالگرد اجرای سیاست های سختگیرانه مهاجرتی در استرالیا ،اقدام دولت ترنبول در بازداشت و زندانی کردن مهاجران غیرقانونی در بازداشتگاه های این کشور را محکوم کرد.
این درحالی است که دولت استرالیا اعلام کرده که افرادی را که به صورت غیرقانونی از مرزهای دریایی این کشور قصد ورود به آن را داشته باشند بازداشت و به این دو اردوگاه دور افتاده در آبهای اقیانوس آرام می فرستد.
دولت استرالیا در 5 سال گذشته با سیاست های سختگیرانه تمام مهاجران غیرقانونی را در این دو اردوگاه پرت بدون محاکمه قانونی بازداشت کرده که شورای حقوق بشر سازمان ملل از آن به عنوان بازداشت های خودسرانه نام برده است.
هزاران نفر ازاسترالیایی ها روز گذشته در تظاهرات مختلف در سراسرشهرهای مهم استرالیا همزمان با پنجمین سالگرد اعمال سیاست های جدید و ضد انسانی علیه مهاجران توسط دولت مالکوم ترنبول نخست وزیر این کشور، شرکت کردند.
استرالیایی ها از دولت خود خواستند تا به بازداشت و حبس غیرقانونی مهاجران غیرقانونی پایان دهد.
کانبرا از سال 2013 تاکنون سخت ترین مواضع را علیه پناهجویان به کار گرفته و با توافق با پاپوا گینه نو و نائورو دو کشور کوچک در اقیانوس آرام مهاجران غیرقانونی را بازداشت و به اردوگاههایی دراین دو جزیره دور افتاده اقیانوس آرام اعزام کرده است.
بسیاری از این مهاجران از طریق دریا و قایق های کوچک سعی در رساندن خود به مرزهای استرالیا داشتند که توسط گارد مرزی استرالیا در این آبها دستگیر شدند.
برخی از این مهاجران غیرقانونی حدود 9 سال است که در بازداشتگاه های استرالیا به صورت غیرقانونی بدون هیچ اتهامی در زندان به سرمی برند.
کارگروه بازداشت های خودسرانه، یکی از ارگان های اصلی این شوراست که موارد مرتبط با بازداشت های غیرقانونی را به شورای حقوق بشر سازمان ملل گزارش می کند.
برخی مقام های استرالیایی سال گذشته اعلام کردند: حدود 2 هزار نفر مهاجر غیرقانونی از جمله تعدادی اتباع ایرانی در بازداشتگاه های استرالیا در دو جزیره دور افتاده در اقیانوس آرام زندگی می کنند که 150 نفر از آنها را کودکان تشکیل می دهند.
مشکل مهاجران غیرقانونی در استرالیا از سال 2013 میلادی که درهای این کشور به روی پناهجویان بسته شد به یک مشکل حقوق بشری تبدیل شده است.
بدنبال تصمیم دولت استرالیا مهاجران غیرقانونی که از طریق دریا قصد ورود به خاک استرالیا را داشتند در اردوگاه‌هایی خارج از کشور، درجزایر مانوس پاپوا گینه نو و نائورو اسکان یافتند و زمانی طولانی در شرایط نامناسب در انتظار رسیدگی به پرونده خود به سر می برند.
شبس **آساق **1599**1917

نظر شما