شناسهٔ خبر: 26860580 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -
تسليت مقام معظم رهبري براي درگذشت آيت‌الله مرتضي تهراني 
ايسنا: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيامي درگذشت عالم رباني و معلم اخلاق، آيت‌الله آقاي حاج‌آقا مرتضي تهراني را تسليت گفتند.
متن پيام مقام معظم رهبري به اين شرح است: «با تأثر و تأسف اطلاع يافتم که عالم رباني و معلم اخلاق آية‌الله آقاي حاج‌آقا مرتضي تهراني رحمة‌الله‌عليه دار فاني را وداع گفته و ان‌شاءالله به مأمن رضاي الهي در جوار مرقد حضرت علي‌بن‌موسي‌الرضا عليه‌السلام بار يافته‌اند. عمر بابرکت اين فقيه عالي‌قدر و سالک الي‌الله سرشار از نورانيت و صفا و خدمت به دين و اخلاق بود و جمع زيادي از جوانان پاک‌نهاد و فاضل از سرچشمه‌ي فضائل علمي و اخلاقي ايشان بهره‌مند گشته و در صراط مستقيم ثبات يافته‌اند. اين مصيبت را به خاندان گرامي و فرزندان محترم و ديگر وابستگان و به شاگردان و ارادتمندان ايشان صميمانه تسليت عرض مي‌کنم و علو درجات ايشان را از خداوند متعال مسئلت مي‌نمايم». 
 
تسليت روحاني براي درگذشتسيدحسن حقانيان 
ايرنا: رئيس‌جمهوري در پيامي درگذشت حاج سيدحسن حقانيان، پدر معاون امور ويژه دفتر مقام معظم رهبري را تسليت گفت. در پيام حسن روحاني خطاب به سيدوحيد حقانيان آمده است: «ضايعه درگذشت پدر بزرگوارتان مرحوم حاج سيدحسن حقانيان موجب تأثر و تألم خاطر شد. اين‌جانب مصيبت وارده را به جناب‌عالي و خانواده محترم تسليت مي‌گويم و از درگاه احديت براي آن مرحوم، رحمت و غفران الهي، براي عموم بازماندگان صبر و اجر و براي شما سلامتي و مزيد توفيق خدمت، مسئلت دارم». همچنين  اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهوري، در پيامي درگذشت سيدحسن حقانيان را تسليت گفت.
 
تسليت رئيس قوه قضائيه براي درگذشت آيت‌الله مرتضي تهراني و سيدحسن حقانيان
ميزان: رئيس قوه قضائيه در پيامي درگذشت آيت‌الله حاج شيخ مرتضي تهراني را تسليت گفت. متن اين پيام به شرح زير است:
خبر ارتحال آيت‌الله آقاي حاج شيخ مرتضي تهراني از شاگردان حضرت امام خميني (ره) که عمر با‌برکت‌شان را در راه ترويج علوم و معارف اسلامي سپري کردند، موجب تأسف اين‌جانب گرديد. اين ضايعه مؤلمه را به محضر مقام معظم رهبري (مدظله العالي)، بيت محترم ايشان، حوزه‌هاي علميه و شاگردان آن عالم وارسته تسليت عرض نموده از خداوند متعال براي آن فقيد سعيد علو درجات و براي بازماندگان صبر و اجر مسئلت مي‌نمايم.
همچنين رئيس قوه قضائيه در پيامي ديگر درگذشت مرحوم آقاي سيدحسن حقانيان، پدر معاون دفتر مقام معظم رهبري را تسليت گفت.
در اين پيام خطاب به وحيد حقانيان آمده است: درگذشت ابوي گراميتان را به جناب‌عالي و بيت محترم تسليت عرض نموده، از خداوند متعال براي آن مرحوم غفران الهي و براي بازماندگان صبر جميل و اجر جزيل مسئلت دارم.
 
رئيس سازمان پدافند غيرعامل:
هنوز نتوانسته‌ايم بيگ ديتاهاي تلگرام را در داخل حذف كنيم
ايسنا:‌ سردار غلامرضا جلالي، رئيس سازمان پدافند غيرعامل، گفت: ما هنوز نتوانسته‌ايم بيگ ديتاهاي تلگرام را در داخل کشور حذف کنيم و دشمنان مي‌توانند از اطلاعات موجود اين داده‌ها استفاده کنند که اين اطلاعات تسلطي به دشمن مي‌دهد تا مسائل جامعه ما را بهتر از ما رصد کنند. وي افزود: عمده کار و فعاليت پدافند غيرعامل در زمان صلح بايد انجام شود؛ يعني زماني که وارد جنگ نشده و کار پدافند، آماده‌سازي کشور براي شرايط تهديد و جنگ است تا کشور بتواند روي پاي خودش بايستد. 
جلالي گفت: بر اساس برآورد‌هايي که در سال گذشته داشتيم، احتمال مي‌داديم در سال جاري؛ يعني سال ۹۷ با يک‌سري مشکلات از قبيل ارز و اقتصاد روبه‌رو شويم که اين مشخص مي‌کند رفتار دشمنان براي ما قابل پيش‌بيني بوده است، پس بايد سناريو‌هاي مختلفي را که دشمن مي‌تواند عليه کشور ما به‌ کار گيرد بررسي و براي آن راهکار مقابله انتخاب کنيم. جلالي ادامه داد: در سايبر هم چنين ساختاري پيش‌بيني شده و ما در اين حوزه با مفهوم «ضدانقلاب فارسي‌زبان» روبه‌رو هستيم که محتواي فارسي توليد مي‌کنند، درحالي‌که در داخل کشور حضور ندارند، اما موجب التهاب در جامعه مي‌شوند. يکي از دوستان مي‌گفت بر اساس بررسي‌ها، مشخص شده گروه‌هاي مختلف براي موضع‌گيري و جهت‌گيري در صفحات مسئولان شکل گرفته تا بازخوردهاي غيرواقعي را به آنها منعکس کنند. 

نظر شما