شناسهٔ خبر: 26860394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۶ سال بلاتکلیفی محور سبزوار به قوچان؛ دوبانده شدن محور در انتظار آغاز به کار پیمانکار

R41347/P1361/S6,1188/CT7

دوبانده شدن محور سبزوار به قوچان همچنان بلاتکلیف است و مردم و رانندگان در انتظار آغاز به کار پیمانکار هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، محور ســبزوار- قوچان به طول 48 کیلومتر یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی شهرستان‌های سبزوار، خوشــاب و قوچان اســت که قرار است به عنوان یک بزرگراه سراســری متصل شــود. ایــن محور در قســمت غرب شهرستان سبزوار واقع شده و از سال‌های گذشته به عنــوان محور ارتباطی این شهرســتان به شــهر مشهد مطرح بوده اســت.

با احداث این محور، میزان ترددهای جــاده‌ای در محور ســبزوار-قوچان کاهش یافت و تنهــا محدود به تــردد تریلی‌هــای ترانزیتی شد.

 با توجه به این موضوع و عبور راه‌آهن سراسری از این منطقه طرحی در دستور کار مســئولان قرار گرفت تا این مسیر را تبدیل به بزرگراهی برای تردد خودروهای ترانزیتی کنند. متاسفانه این طرح‌ها به دلیل بی توجهی‌های مسئولان وقت به جایی نرسید.

ناامنی جاده‌ها 

یکی از اهالی منطقه در زمینه این محور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: چندین سال است که ما منتظر ساختن جاده‌ای تازه در این‌ محور هستیم زیرا سطح ایمنی و امنیت این جاده بسیار پایین است و حتی در بیشتر جاده با توجه به اینکه منطقه مسکونی است اما تاریک است.

وی ادامه داد:  میزان آسفالت کشی در بعضی از قسمت‌های این جاده بین‌المللی مناسب نیست و به وسایل نقلیه آسیب وارد می‌کند.

یکی از رانندگانی که در این محور تردد می‌‌کند نیز گفت: سالیان سال است بنده در این مسیر رفت و‌ آمد می‌کنم اما به دلیل عرض کم جاده، زمانی که رانندگان اقدام به سبقت از دیگر ماشین‌ها می‌کنند جاده بسیار خطرناک است و باعث تصادفات شده است.

م.س ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های لازم مسئولان سبزوار، شاهد پیشرفت این جاده قدیمی و بین‌المللی باشیم.

اعتبار 2میلیارد و 200 میلیونی

رئیس اداره  راهداری و‌ حمل و‌ نقل جاده‌ای سبزوار در این زمینه گفت: در سال97، اعتبار 2 میلیارد و 200 میلیون تومانی جهت بهسازی و روکش به این محور اختصاص یافته است که نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش داشته است.

مهدی رحمتی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تنها توانستیم یک کیلومتر آسفالت‌کشی انجام دهیم.

نارضایتی‌های مردم از جاده

رحمتی بیان کرد: با توجه به نارضایتی‌های مردم در این محور توانسته‌ایم 24 کیلومتر خط‌کشی و نصب چراغ چشمک زن در بعضی از مناطق جاده انجام دهیم اما به طور کامل نتوانسته‌ایم پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

نگاه ویژه مسئولان به جاده بین‌المللی سبزوار_قوچان 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سبزوار اظهار کرد: با توجه به اهمیت بالای این جاده، نیازمند همکاری و مساعدت مسئولان و نمایندگان برای ایجاد هرچه سریع‌تر باند دوم  در جهت کاهش ترافیک و تصادفات جاده‌ای  هستیم اما تاکنون اقدامی در این  زمینه صورت نگرفته است.برای تکمیل کردن این پروژه به اعتباری 10 میلیارد تومانی نیازمند هستیم.

اعتبار 15 میلیاردی 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به اهمیت بالا و ویژه جاده سبزوار_خوشاب_قوچان توانسته‌ایم مبلغ 15 میلیارد تومان اعتبار جهت دو بانده شدن این جاده مهم و ضروری اخذ کنیم.

مقصودی ادامه داد: بعد از گذشت شش سال بلاتکلیفی این مبلغ اخذ و به زودی مناقصه نیز تشکیل خواهد شد‌ و پیمانکار به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت این جاده افزود: جاده بین‌المللی سبزوار خوشاب_قوچان یکی از جاده‌های اصلی و مهم در سطح کشور به حساب می‌آید،  به دلیل حضور ماشین‌های ترانزیتی برای کشور و به ویژه برای سبزوار این جاده بسیار ارزشمند است.

گزارش از نگار کرامتی

انتهای پیام/ش

نظر شما