شناسهٔ خبر: 26860159 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله ائتلاف آمریکا به دیرالزور سوریه بازهم قربانی گرفت

تهران - ایرنا - خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد یکشنبه گزارش داد، حمله جنگنده های ائتلاف آمریکایی به شهرک 'السوسه' در نزدیکی شهر البوکمال استان دیرالزور شماری کشته و زخمی برجای گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سانا بدون ذکر جزئیات دقیق شمار کشته و زخمی شدگان غیر نظامی افزود: این حملات به گروهی از غیر نظامیان سوری صورت گرفت که از بیم حملات بی هدف جنگنده های ائتلاف آمریکایی، در حال فرار از شهرک السوسه البوکمال به شهرک 'البادیه' بودند.
برخی از منابع محلی سوریه اعلام کردند، طی روزهای گذشته، منازل شهروندان سوری در شهرک السوسه به بهانه حمله به مواضع گروهک تروریستی داعش، بمباران می شود و طی آن هزاران خانوار سوری مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.
شهرک السوسه دوشنبه گذشته (25 تیرماه) نیز هدف جنگنده های ائتلاف آمریکایی قرار گرفته بود.
جنگنده های ائتلاف آمریکایی 22 تیرماه گذشته نیز دستکم 30 غیرنظامی را کشتند و چند تن دیگر در جریان این حمله، زخمی شدند.
آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از ماه آگوست 2014 (مرداد 93) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به «ائتلاف ضد داعش» را تشکیل دادند.
ائتلاف آمریکایی بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.
سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواسته است، برای پایان دادن به تجاوز نیروهای متجاوز در خاک این کشور اقدام کند و با ارسال نامه های مکرر حملات جنگنده های ائتلاف آمریکایی به خاک خود را محکوم کرده است.
شبس**9363*1613*

نظر شما