شناسهٔ خبر: 26860026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ساماندهی سراب شهوا خرم آباد با قطع مکرر برق دچار مشکل شد

به گزارش ایرنا وحید رشیدی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قطعی برق آفت طرح های شهری است، افزود: سراب و رودخانه شهوا از مناطق مورد علاقه مردم خرم آباد

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا وحید رشیدی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قطعی برق آفت طرح های شهری است، افزود: سراب و رودخانه شهوا از مناطق مورد علاقه مردم خرم آباد در سال های گذشته به دلایل مختلف مورد غفلت واقع شده است.
وی با اشاره به آغاز طرح ساماندهی این جاذبه طبیعی اظهار داشت: یکی از موانع تسریع در اجرای طرح سراب شهوا قطعی مکرر برق است که باعث از کار افتادن پمپ های موتورخانه و درنتیجه پرشدن نهر می شود که نتیجه آن توقف عملیات عمرانی است.
وی حفظ حالت طبیعی رودخانه شهوا را از اولویت های ساماندهی آن عنوان کرد و افزود: بافت گیاهی کف رودخانه باید علاوه بر لایروبی و زیباسازی حفظ شود.
شهردار خرم آباد با بیان اینکه دیواره رودخانه با استفاده از سنگ کریستال نوسازی می شود، گفت: در بخش پیاده رو ساحلی آن از سنگ ‌ورقه ای مرغوب استفاده خواهد شد.
سراب شهوا به عنوان یکی از شریان ‌های اصلی آب آشامیدنی خرم آباد بوده و یکی از تلمبه ‌خانه ‌های آب شهر در این مکان ساخته شده است.
براساس اطلاعات باستان‌ شناسی در کنار سراب شهوا خرم‌ آباد تپه ‌ای قرار دارد که قدمت آن از پیش از تاریخ تا دوران اسلامی بوده و باید گفت که شاهد وجود یک تپه باستانی هفت ‌هزارساله در جوار این سراب هستیم.
همچنین اعمال ساعات خاموشی در لرستان همزمان با استان های کشور آغاز شده و در برخی مناطق طی شبانه روز 2 بار اعمال می شود. ساعت تقریبی هر دوره خاوشی حدود 2 ساعت است.
7269//3022
انتهای پیام

نظر شما