شناسهٔ خبر: 26859702 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برنز علیاری در تورنمنت کشتی فرنگی ترکیه با شکست حسینی

مهدی علیاری با شکست سنگین امیرحسین حسینی، دیگر فرنگی‌کار ایران به مدال برنز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دیدارهای رده‌بندی و فینال پنج وزن نخست رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه عصر شنبه در شهر استانبول برگزار شد که در دیدار رده‌بندی وزن ۹۷ کیلوگرم امیرحسین حسینی و مهدی علیاری به مصاف هم رفتند و در پایان مهدی علیاری با نتیجه ۷ بر یک از سد امیرحسین حسینی گذشت و مدال برنز این رقابت ها را از آن خود کرد.

همچنین دیدارهای مقدماتی پنج وزن دوم نیز برگزار شد که در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری در دور اول با نتیجه ۲ بر صفر از سد صالح آیدین از ترکیه گذشت. او در دور بعد نیز با نتیجه ۴ بر یک علی چنگیز، دیگر نماینده ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. طاهری در این مرحله در مصاف با ژان بلنیوک، دارنده مدال های نقره المپیک و طلا و برنز جهان از اوکراین با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

دیدارهای فینال و رده بندی پنج وزن دوم امروز (یکشنبه) برگزار می‌شود.

نتایج کامل  کشتی‌گیران ایران در مسابقات پنج وزن نخست این رقابت ها نیز به شرح زیر است:

مهدی علیاری در دور نخست مقابل ریوازی نادراشویلی، نفر سوم جهان از گرجستان با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید. او در دور بعد نیز مقابل اوزور ژوزوپبیکف از قرقیزستان با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. علیاری در این مرحله مقابل الکسی لودیا از کشور گرجستان با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. علیاری در دیدار شانس مجدد با نتیجه ۷ بر صفر بک‌سلطان محمودف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی دیدار رده بندی شد. علیاری در این دیدار با نتیجه ۷ بر یک مقابل حسینی، دیگر نماینده ایران پیروز شد و به مدال برنز رسید.

امیرحسین حسینی، دیگر نماینده ایران پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه یک بر یک آندری گالدخیخ از اوکراین را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. حسینی در این مرحله مقابل جاوید حمزاتف، نفر سوم المپیک (۸۵ کیلوگرم) از بلاروس با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل الکسی لودیا از گرجستان با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب و راهی دیدار رده‌بندی شد که در این دیدار مقابل علیاری با نتیجه ۷ بر یک شکست خورد و پنجم شد.

انتهای پیام

نظر شما