شناسهٔ خبر: 26859680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

۷۵۰۰ کیلومتر از جاده های روستایی آسفالت شده است

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 7 هزار و 500 کیلومتر از جاده های روستایی کشور طی سه سال گذشته آسفالت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا شاملو شامگاه شنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری بدون اشاره به تعداد 
و طول جاده های روستایی دارای آسفالت افزود: این میزان آسفالت به حجم 60 میلیون مترمربع با مشارکت دهیاران انجام شده است.
وی همچنین از تقویت فعالیت های گردشگری در روستاهای کشور خبر داد و گفت: طبق ماده 99 قانون برنامه ششم توسعه مقرر شده تا برای 300 روستای کشور که دارای بافت تاریخی است، طرح گردشگری تهیه شود.
شاملو تصریح کرد: تقویت فعالیت های گردشگری نه تنها در شکوفایی ظرفیت های روستایی موثر است بلکه می تواند برای روستاییان درآمدزایی کند و در توانمندسازی آنها موثر باشد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در همین راستا تسهیلات 250 میلیون ریالی با کارمزد 5 درصد به روستاییان اختصاص می یابد.
شاملو با تاکید بر مشارکت دهی روساییان در پیشبرد امور روستاها اظهار داشت: برای پیشبرد بهتر امور روستاها باید نقش مردم در انجام امورشان بیشتر شود.
وی با بیان اینکه حجم ساخت و سازهای غیرقانونی در روستاها بالاست، گفت: باید با این ساخت و سازها طبق قانون برخورد و برای روستاهایی که در حریم رودخانه ها قرار گرفته اند، سیستم دفع فاضلاب تعبیه شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: توزیع اعتبارات استان به روستاها متناسب با مزیت نسبی هر شهرستان انجام می گیرد.
اقبال عباسی افزود: همچنین در تخصیص وام های روستایی تمرکز بر مناطق در اولویت قرار دارد.

نظر شما