شناسهٔ خبر: 26859629 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کاهش بار آلودگی فاضلاب تصفیه خانه دزفول ضروری است

فرهاد قلی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اخیرا شاهد کاهش بار آلودگی فاضلاب خروجی و پساب فاضلاب تصفیه خانه شمال دزفول هستیم که جای تقدیر

صاحب‌خبر - فرهاد قلی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اخیرا شاهد کاهش بار آلودگی فاضلاب خروجی و پساب فاضلاب تصفیه خانه شمال دزفول هستیم که جای تقدیر دارد اما همچنان باید این آلودگی کاهش یابد تا منابع آب و رودخانه دز را آلوده نکند.
وی افزود:از آنجا که بخشی از آب مورد نیاز روستاهای زاویه همچنین فضای سبز منطقه از پساب فاضلاب تامین می شود نیاز است این پساب از آلودگی کمتری برخوردار باشد.
به گزارش ایرنا با وجود اجرای شبکه فاضلاب در شهر دزفول همچنان فاضلاب برخی یگان های نظامی از جمله تیپ 292 زرهی دزفول و کوی زیباشهر مستقیما و به صورت خام وارد رودخانه دز می شود.
همچنین ورود فاضلاب خام از پایین دست پل پنجم دزفول به رودخانه دز دوستداران محیط زیست را نگران کرده است.
سمن ها و فعالان محیط زیست دزفول چندی پیش نیز از مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در خواست کردند با اجرای طرح های فاضلاب در محدوده حریم رودخانه دز مانع ورود فاضلاب خام به این رودخانه شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر ضرورت تامین حقابه جنگل ها در فصل تابستان تاکید کرد و گفت:در صورتیکه مجوز حفر چاه برای روستاهای زاویه دزفول صادر شود بخشی از مشکل کمبود آب جنگل های این منطقه نیز بر طرف خواهد شد.
قلی نژاد در ادامه از شهرداران و نیز دستگاه های اجرایی خواست در هوای داغ تابستان
نسبت به آبیاری درختان و فضای سبز منطقه بیشتر مشارکت کنند.
وی از آمادگی اداره حفاظت محیط زیست دزفول برای آموزش شهروندان در رابطه با حفاظت از فضای سبز خبر داد.
6068
انتهای پیام

نظر شما