شناسهٔ خبر: 26859415 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

مدیر عامل جدید میلان؛ با پائولو اسکارونی بیشتر آشنا شوید

جواد رحمانی

اسکارونی سابقه زیادی در امر مدیریت دارد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- پائولو اسکارونی در جلسه صبح امروز میلان، پس از برکناری فاسونه، به عنوان مدیر عامل جدید باشگاه منصوب شد تا از این پس او عهده دار ایده ها و استراتژی های جدید باشگاه باشد. حال سوال اکثر فوتبال دوستان این است: پائولو اسکارونی کیست؟

پائولو اسکارونی متولد سال 1946 در وینچنتزو، فارغ التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه بوکونی شهر میلان و MBA از دانشکده کسب و کار کلمبیا، یکی از مدیران بزرگ ایتالیایی محسوب می شود. او کار خود را از شرکت مک کینزی آغاز کرد و سپس در شرکت تولید محالح ساختمانی سن گوبین، به عنوان رئیس بخش به فعالیت ادامه داد.

در سال 1985 به عنوان مدیر جرایی یکی از بزرگترین شرکت های ساخت و ساز ایتالیا (Techint) شروع به فعالیت کرد. پس از نقل مکان به انگلیس در سال 1996، اسکارونی به عنوان مدیر اجرایی شرکت Pilkington به مدت یک سال مشغول بود و سپس ریاست تیم شهرش یعنی وینچنتزا را برعهده گرفت. تا سال 2002 او در این سمت به کارش ادامه داد تا این بار شانسش را در بزرگترین شرکت الکترونیکی ایتالیا یعنی Enel امتحان کند.

از سال 2014 اسکارونی ریاست چندین شرکت مختلف را برعهده داشت و مدتی هم نایب رئیس بانک سرمایه گذاری Rothschild بود. اکنون شاید بزرگترین چالش تمام عمر اسکارونی پیش روی او باشد، زیرا اولین تجربه او در باشگاه فوتبال بزرگ خواهد بود و انتظارات در میلان از او بسیار بالاست.

نظر شما