شناسهٔ خبر: 26859164 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

اصلاحات اقتصادی رییس جمهور چین برای ورود به عصری جدید

کتاب «پژوهش اندیشۀ اصلاحات اقتصادی و تجارت آزاد شی جین پینگ» که شی جین پینگ دبیر کل کمیتۀ مرکزی حزب حاکم چین در آن اصلاحات اقتصادی، سیاست تجارت آزاد و توسعه چین در عصر جدید را تشریح می کند، به تازگی منتشر شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز تحلیلگران می گویند: از زمان اجرای اصلاحات اقتصادی و سیاست تجارت آزاد که دنگ شیائو پینگ در سال 1978 مطرح کرد، 40 سال می گذرد. انتشار این کتاب در زمان کنونی، بسیار مناسب است. اندیشۀ شی جین پینگ در این زمان حساس و نسبتاً سخت اجرای اصلاحات اقتصادی و تجارت آزاد، رهنمود نظری برای توسعه چین در مرحلۀ بعد فراهم کرده است. در حقیقت شی جین پینگ به طراح عصر جدید چین تبدیل شده است.
کتاب یادشده اولین کتاب شرح نظریۀ شی جین پینگ دبیر کل کمیتۀ مرکزی حزب حاکم چین دربارۀ اصلاحات اقتصادی و تجارت آزاد در چین است. این کتاب با 350 هزار واژه اندیشۀ شی جین پینگ را به طور همه جانبه شرح و تحلیل کرده است.
انتشار این کتاب توجهات رسانه های گروهی جهانی را نیز به خود جلب کرده است. «روزنامۀ روسیه»، خبرگزاری تاس روسیه، رادیو بین الملی اسپانیا و بسیاری رسانه های گروهی دیگر کشورها این خبر را گزارش کرده اند.

نظر شما