شناسهٔ خبر: 26859012 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشتی ما این پتانسیل را دارد که در میادین بزرگ جهانی نیز بدرخشد

باوفا: قهرمانی در آسیا تمرین خوبی برای تکرار قهرمانی جهان بود/ در یکی دو وزن نیازمند تغییرات هستیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان گفت: قهرمانی در مسابقات آسیایی تمرین خوبی برای تکرار قهرمانی جهان بود.

صاحب‌خبر -

حمید باوفا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره عملکرد فرنگی‌کاران جوان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: خوشبختانه بچه‌ها خوب کشتی گرفتند و از آنها رضایت کامل دارم، شاید در یکی دو وزن مشکل داشته باشیم، اما میدان خوبی برای محک خوردن و کامل شدن شناخت ما از جوانان بود.

وی ادامه داد: از نظر تیمی عملکرد فوق العاده ای داشتیم، هر چند در یکی دو وزن می‌توانستیم بهتر باشیم، اما توان این کشتی‌گیران ما هم همین بود، چون تمام تلاش‌شان را انجام دادند، از آنها راضی هستم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان تصریح کرد: واقعیت این است که سطح کشتی فرنگی ما از آسیا بالاتر است و از این بابت خیلی خوشحال، پیش بینی این نتیجه را هم می کردیم. در این 2 سالی که با جوانان کار می‌کنم شناخت کامل و خوبی از نفرات تیم دارم و می دانستم می‌توانند کشتی‌های خوبی بگیرند.

باوفا ادامه داد: این رقابت‌ها تمرین خوبی برای تکرار قهرمانی در جهان بود، به حضور در این مسابقات نیاز داشتیم تا به شناخت بهتری از نفرات خود برسیم. پیش از حضور در مسابقات جهانی حتما یک تورنمنت دیگر را هم باید در دستور کار قرار دهیم چون در یکی دو وزن حتما باید تقویت و تغییرات داشته باشیم.

باوفا در پاسخ به این سوال که کدام تورنمنت را در نظر گرفته است، گفت: باید بررسی کنیم و ببینیم کدام مسابقات زمان مناسب‌تری برای ما دارد. در اوزان ۶۳، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم کشتی گیران ما هنوز تجربه و پختگی لازم را ندارند. از طرفی 2 نفر از ملی پوشان برای اولین بار عضویت در تیم ملی را تجربه می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: از تمام کشتی‌گیران به خاطر زحماتی که کشیدند، چه آنهایی که طلا گرفتند، چه نقره ای ها و چه برنز تشکر می‌کنم چون تمام توانشان را گذاشتند. معروف خانی، ساروی و دادخواه اولین سال خود در جوانان را تجربه می‌کردند. از طرفی کاویانی نژاد، ناصرپور و میرزازاده نیز با تجربه‌ای که داشتند دوباره خودشان را اثبات کردند و نشان دادند کشتی ما این پتانسیل را دارد که در میادین بزرگ جهانی نیز بدرخشد.

انتهای پیام/ک

نظر شما