شناسهٔ خبر: 26858891 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

شفاف‌سازی به چه قیمت؟

بعد از دستور صریح رئیس جمهوری مبنی بر اعلام نام دریافت‌کنندگان تسهیلات و ارز و شفاف‌سازی در این باره، خبرا رو که می‌خوندم، دیدم بعضیا اقدام به افشا کردن

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / ولی به خاطر درنظر گرفتن مسائل حقوقی و حفظ آبروی افراد و عدم دردسر بعدی! اینجوری نوشتن؛ مثلاً «میم میم» از مدیران دولت سابق فلان قدر اعتبار گرفته، فرزند «سین- شین» رفته خارج ویلا خریده، «ب- پ» پولارو گرفته واسه واردات موبایل جاش فرش ایرانی وارد کرده! «ف- ز» از سلبریتی‌ها فلان مبلغ پول به‌عنوان تبلیغات گرفته و پس نداده و از این قبیل خبرا...! داشتم فکر می‌کردم اگه یه موردو بخوام شفاف‌سازی کنم به طوری که هم مخاطب کل خبرو بفهمه و هم مشکل حقوقی پیدا نکنم چی باید بگم؟ بعد به این نتایج رسیدم مثلاً باید بنویسم: «آقای عین- غین با تأسیس شرکت یا- نون (که کلی براش نون داشته) مبلغ او- او-او (یعنی خیلی زیاد) را در آن سال پیش (در سال دریافت تسهیلات اختلاف وجود دارد) دریافت کرد. مسئول بازرسی شرکت فوق در این زمینه اظهار داشت: عین-غین در گذشته نیز سابقه دریافت وام با درصد اَ-اَ (بسیار پایین) داشته است و یک بار او را سین- جیم. (از او بازجویی کردیم) و متأسفانه نم پس ندادند. ولی ایشان این دفعه گاف- گاف (یعنی گاف داد و لو رفت) که نام شان مطرح شد. این مسئول که نخواست نامش فاش شود همچنین اظهار داشت: عین-غین هم‌اکنون جیم (یعنی فرار کرده است) که ما به‌دنبال دستگیریش هستیم و ردش را تا نزدیکی‌های قاف! (منظور جایی رفته که به او دسترسی نداریم) زدیم و بزودی او را بازداشت خواهیم کرد. وی در آخر افزود: ها-ها-ها (صدای خنده مسئول مربوطه)!

 و اما خبر اینکه به گزارش ایرنا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز گفته: «فهرستی را که بابت ساعات خاموشی برق منتشر می‌کنیم باعث شده است سارقان کابل‌های برق کارشان راحت‌تر شود و هر روز از یک جا گزارش سرقت کابل‌های برق داریم» پیشنهاد بنده اینه که اداره برق افرادیو در سطح استان مأمور کنه و هرکسیو که دیدن تو دستشون ساعات خاموشی برقو دارن یا تو گوشی شون این جدولو سیو کردن بازداشت کنن. هموطنان عزیز هم توجه داشته باشن اگه کسی خواست جدول خاموشی برق بهشون بده یا تو گروه‌های مجازی این فهرستو منتشر کرده رو به مراجع ذیصلاح معرفی کنن. درسته که فهرست خاموشی کمک می‌کنه برنامه‌ریزی داشته باشیم ولی به دردسرای بعدیش نمی ارزه!
 

نظر شما