شناسهٔ خبر: 26858869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سالانه 22 تا 24 میلیون تن بار در استان یزد جابجا می شود

به گزارش ایرنا ، محسن صادقیان که پیشتر مدیرکل راهداری استان یزد بود روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل یزد گفت: یزد نه تنها مبدا

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا ، محسن صادقیان که پیشتر مدیرکل راهداری استان یزد بود روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل یزد گفت: یزد نه تنها مبدا تولید و جابجایی بار است، بلکه به دلیل موقعیت جغرافیایی، میزبان و پذیرای مسافران عبوری و بارهای ترانزیتی از جنوب، شمال، شرق و غرب کشور است.
وی با بیان اینکه یزد به دلیل قرارگیری در مرکز کشور نقش بسیار مهمی در جابجایی و تولید بار کشور دارد، افزود: یزد به دلیل معدن‌خیر بودن و بعنوان دومین استان معدنی کشور در حمل و نقل بویژه از طریق راههای روستایی، نقش اساسی دارد.
مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل استان یزد تصریح کرد: وضعیت حمل و نقل امروز استان مدیون همکاری انجمن‌های صنفی حوزه حمل و نقل ، شرکت‌های باربری و سایر تشکل‌های این حوزه است.
صادقیان شفاف‌سازی در بحث حمل و جابحایی بار را برای جذب و جلب رضایت عمومی و رانندگان به دلیل نبود این عامل در شرکت‌های باربری، تولیدکنندگان بار و حتی رانندگان ، تجهیز سالن پایانه بار یزد به سیستم مکانیزه پس از سال‌ها را از مهمترین اقدامات در حوزه حمل و نقل عنوان کرد.
معاون استاندار یزد با تأکید بر لزوم تغییر مدیریت سنتی به مدیریت روز و کارآمد گفت: مدیران و کارمندانی که به روش سنتی فعالیت می‌کنند و وقت لازم برای ارباب رجوع و مردم را ندارند باید کنار گذاشته شوند.
وی تأکید کرد: مدیریت سنتی در طول 40 سال گذشته موثر نبوده و نیاز است تا تغییرات جدی در این حوزه و تبدیل آن به روش‌های مدرن و نوین صورت گیرد و مدیران موظف هستند با مدیریت نو ، خردمندانه و با تسلط بر حوزه کاری ، از افراد کارآمد در انتصابات استفاده کنند و مانع طولانی شدن روند جذب سرمایه‌گذاران شوند.
مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در این مراسم از یزد به عنوان پلی بین استان‌های شمال و جنوب و نیز مناطق شرق و غرب کشور یاد کرد و گفت: این استان هم به لحاظ تولید و هم از نظر ترانزیت بار از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار است.
علی علیخانی افزود: بستر حمل نقل، راهداری است و برای ایجاد بستری مناسب، امن و آرام در راه‌های استان باید عملکرد موفق بخش حمل و نقل جاده‌ای را با تلاش و دقت عمل بدست آورد.
وی اظهار امیدواری کرد تا مسئولان کشوری و استانی، نمایندگان مجلس و علمای استان و همچنین انجمن‌های صنفی حمل بار و مسافر و دیگر دستگاه‌های و ارگان‌های مرتبط با این حوزه، حمایت لازم را برای توسعه این حوزه در استان مهم یزد داشته باشند.
90درصد بار کشور در 220 هزار کیلومتر راهها جابجا می شود .
سالانه 600 میلیون تن کالا در جاده‌های کشور جابجا می‌شود که 430میلیون تن آن با بارنامه است.
همچنین سالانه 20 میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مبدا یزد جابجا می شود و این استان از نظر حمل کالا در میان 31استان کشور، در رتبه هفتم قرار دارد.
راهداری و حمل و نقل استان در 2 بخش جابجایی مسافر و حمل بار و نگهداری ، حفظ و ایمنی جاده ها فعالیت دارد که طول راه های استان چهار هزار و 600 کیلومتر است.
هم اکنون در استان 726 کیلومتر بزرگراه ، 640 کیلومتر راه اصلی ، 960 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 247 کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
1968/ 6197
انتهای پیام

نظر شما