شناسهٔ خبر: 26858297 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اجرای پروژه بین المللی منارید در زیلایی بویراحمد زیلایی پایلوت مناسبی برای طرح منارید در کشور است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه منارید با هدف توسعه پایدار در حوزه‌های آبخیز

صاحب‌خبر -

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه منارید با هدف توسعه پایدار در حوزه‌های آبخیز در راستای کاهش وابستگی مردم به منابع طبیعی آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، عزیز فیلی در نشست مدیریت جامع و پروژه بین‌المللی منارید حوزه پایلوت برم زیلایی، اظهار داشت: پروژه بین‌المللی منارید در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در هفت کشور ایران، اردن، الجزایر، تونس، مراکش، مصر و یمن اجرا می‌شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه منارید در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، سمنان،تهران، خراسان شمالی، یزد و حوزه آبخیز کارون در حال اجرا است، افزود: این پروژه بیش از ۲ میلیون هکتار را در برمی‌گیرد.

وی بیان کرد: هدف نهایی پروژه، توسعه مدیریت یکپارچه منابع طبیعی تجدید شونده با توجه به سازگاری با شرایط اقلیمی و منافع محیط زیست جهانی است.

فیلی گفت: ما می‌توانیم از نحوه اجرای این طرح در سایر استان‌ها به عنوان الگو استفاده کنیم.

معاون عمرانی استاندار افزود: در راستای محرومیت‌زدایی از زیلایی و با مشارکت دفتر مناطق محروم ریاست جمهور موافقت نامه‌ای منعقد شد این مسئله نشان دهنده توجه ویژه دولت به این منطقه است.

وی خواستار پیگیری‌های مجدانه صفایی‌نیا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد و کناری فرماندار شهرستان بویراحمد در خصوص اعتبارات این تفاهم‌نامه شد و گفت: شخصاً نیز در دیدار با معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری به صورت ویژه پیگیری می‌کنم.

فیلی با تاکید بر اینکه طرح منارید در اولویت کاری نهادهای اجرایی باشد، گفت: دستگاه‌های اجرایی هر اقدام اجرایی در این منطقه هدف را با هماهنگی کمیته انجام دهند و همه اقدامات در قالب یک طرح منسجم باشد.

وی با اشاره به اینکه منطقه زیلایی به دلیل توپوگرافی خاص منطقه، دوری از مرکز استان و سخت‌گذر بودن کمتر مورد توجه بوده است، بیان کرد: انتظار می‌رود مسئولان استان با یک همت جهادی برای توسعه و آبادانی زیلایی تلاش کنند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اگر همه مسئولان در این راستا پای کار باشند زیلایی می‌تواند در این حوزه پایلوت مناسبی در کشور باشد.

 

 

انتهای پیام

نظر شما