شناسهٔ خبر: 26858235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

کفار از رویش‌های امت اسلامی برآشفته می‌شوند

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: دستگاه کفر از مشاهده رویش‌های امت اسلامی برآشفته می‌شود و جامعه ای که کفار را به خشم نیاورد جامعه اسلامی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از فارس حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در هشتمین همایش راه روشن، آیه 29 سوره فتح را به عنوان آیه سال اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان معرفی کرد و اظهار داشت: «شدت علیه کفار» و «رحمت با مومنین در جامعه ایمانی» دو راهبردی است که این آیه شریفه به ما نشان می‌دهد.

وی افزود: فضل در این آیه، آن سفره‌ای است که کریمانه در مراتب گوناگون توسط خداوند متعال برای بندگان گسترانیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری اضافه کرد: افق پروازی برای جامعه مومنین در این آیه ترسیم شده است و این مسائل را می توان به عنوان برخی دلایل انتخاب این آیه به عنوان آیه سال اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بیان کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: برآیند تشکل‌های اسلامی اگر بازگشت به تجمعات اسلامی نباشد، بی حاصل است و باید این تشکل‌ها به جماعت شبانه روزی مومنان در مساجد و مانور هفتگی آنها در نماز جمعه پیوند خورده و به آن عظمت ببخشد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد مساجد در برخی شهرها انقدر کم است که صدای اذان در آن کمتر شنیده می‌شود در حالی که نشان بندگی در سیمای اسلامی یک شهر با مسجد محقق می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه جوشش درونی و تکیه بر خود در تمثیلات این آیه ذکر شده است، عنوان کرد: دستگاه کفر از مشاهده رویش‌های امت اسلامی برآشفته می‌شود و دوستان به آن افتخار می کنند؛ بنابراین جامعه ای که کفار را به خشم نیاورد جامعه اسلامی نیست همانند عربستان که وجودش مایه شعف دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری یادآور شد: رهیافت تشکیلاتی این آیه که امسال در دستور کار قرار می گیرد شامل نقشه رشد با شاخص درون زا بودن، تمرین شدت و ایستادگی در برابر کفار، تمرین مهرورزی و خدمت به بندگان، حرکت عمیق مبتنی بر رابطه عبادی با پروردگار و تلاش برای شناخت تمدن اسلامی در اذهان نوجوانان، است.
وی بیان داشت: گسست داخلی و قبیله گرایی سیاسی در جامعه افزایش یافته است که این مسئله زیبنده جامعه اسلامی نیست.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود در حرم مطهر امام رضا(ع) کارنامه انقلاب اسلامی در محورهای مختلف تحلیل کردند و برای برنامه ریزی در بخش های مختلف این تحلیل ها بسیار کارآمد است.

وی تصریح کرد: شعار انتخابی امسال از نظر فراگیر بودن، قابلیت ارزیابی بودن و پیش برندگی بسیار خاص و هوشمندانه است و همه حوزه های اقتصادی را درگیر می کند.

برچسب‌ها:

نظر شما