شناسهٔ خبر: 26858178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار یزد:

مدیران دارای عملکرد سنتی برکنار می‌شوند

یزد ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: مدیرانی با عملکرد سنتی در یزد از مدیریت برکنار خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صادقیان امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد یکی از مهمترین استان‌های کشور در مباحث جاده‌ای است، اظهار داشت: یزد به دلیل قرارگیری در مرکز کشور نقش بسیار مهمی در جابجایی و تولید بار کشور ایفا می‌کند.

وی با اشاره به تولید و جابجایی سالانه حدود ۲۲ تا ۲۴ میلیون تن بار از این استان بیان کرد: اهمیت یزد از این لحاظ کمتر از بنادر کشور نیست ضمن اینکه معدن‌خیر بودن یزد نیز آمار حمل و نقل بار استان را افزایش داده است.

صادقیان با اشاره به وضعیت مطلوب راه‌های روستاهای استان یزد عنوان کرد: در یزد برخی از این راه‌های روستایی حتی بار معادن استان واقع در این مناطق را نیز به دوش می‌کشند.

مدیرکل اسبق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: یزد نه تنها مبدا تولید و جابجایی بار است، بلکه به دلیل موقعیت جغرافیایی، میزبان و پذیرای مسافران عبوری و بارهای ترانزیتی از جنوب، شمال، شرق و غرب کشور است.

صادقیان وضعیت حمل و نقل امروز استان را مدیون همکاری انجمن‌های صنفی حوزه حمل و نقل استان دانست و عنوان کرد: همراهی و همکاری انجمن‌های رانندگان، شرکت‌های باربری و سایر تشکل‌های این حوزه با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گام موثری در بهبود و ترقی وضعیت حمل و نقل استان بوده است.

وی ادامه داد: شفاف‌سازی در بحث حمل و جابحایی بار در کشور می‌تواند منجر به جذب و جلب رضایت عمومی به ویژه رانندگان شود، چرا که نبود این عامل در شرکت‌های باربری، تولیدکنندگان بار و حتی رانندگان در گذشته به نارضایتی کنونی آنها منجر شده است.

صادقیان تجهیز سالن پایانه بار یزد به سیستم مکانیزه پس از سال‌ها را از مهمترین اقدامات در این زمینه ذکر کرد و با اشاره به پیگیری راه‌اندازی سامانه تولید و جابجایی بار در استان، گفت: ایجاد این سامانه در سطح کشور می‌تواند با کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها، به رعایت حقوق رانندگان منجر شود.

معاون استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت جایگزینی مدیریت نوین به جای مدیریت سنتی، اظهار داشت: با توجه به این که مدیریت سنتی در طول ۴۰ سال گذشته موثر واقع نشده، نیاز به تغییرات جدی در این حوزه و تبدیل آن به روش‌های مدرن و نوین است.

وی تصریح کرد: امروز نباید انتظار داشت که استان یزد را بتوان با مدیریت سنتی اداره کرد به همین دلیل مدیران و کارمندانی که به روش سنتی فعالیت می‌کنند و وقت لازم برای ارباب رجوع و مردم را ندارند، باید کنار گذاشته شوند.

صادقیان همچنین از روند طولانی جذب سرمایه‌گذاران در استان نیز گلایه کرد و گفت: مدیران باید به نحوی عمل کنند که از زمان اقدام برای کسب مجوز تا شروع سرمایه‌گذاری برای متقاضی، حداکثر دو ماه بیشتر طول نکشد.

نظر شما